Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Helge Hålåsæter

[#55781] Flyttet eller død

Recommended Posts

Gjest Helge Hålåsæter

Bror til min oldefar var John Pedersen f 1848 i Vågå. I FT 1875 for Kristiania kan det være han som er personnr 46497 og bor i Strandgaden 30. Jeg finner han ikke noe sted i FT1900, så han er sannsynligvis utvandret. Hvem kan hjelpe ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Kanskje denne Lenke I det minste er det en liten sjanse for at det er han.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Helge Hålåsæter

Takk så langt, men jeg tror ikke det er den rette. Klugenæsbak heter nå Klonesbakken og er jo i Vågå. Hvis han brukte noe gards-etternavn, ville det være Randen, som mor hans het (En teoretisk mulighet er Lysaker, som faren het ( - utenfor ekteskap)))

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Han bor i N-TL og bruker Klugnæsbak som etternavn da det er gårdsnavnet der han bor. Det har nok ikke noe med foreldrene å gjøre. Det jeg er i tvil om er at det står født i Vaage og ikke Vaagaa.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest ann- mary engum

Det er ikke han i Hegra,for han heter John THORESEN Klungnesbak Se her på sønnen Haagen's dåp:Kildeinformasjon: Nord-Trøndelag fylke, Hegra i Øvre Stjørdal, Ministerialbok nr. 703A03 (1880-1892), Fødte og døpte 1885, side 27. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6619&idx_id=6619&uid=ny&idx_side=-30>Lenke Permanent bildelenke: Lenke Ann-MaryTELLING :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Flott Ann-Mary. Da er han ute av bildet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest ann- mary engum

Har du funnet dåpen på John Pedersen, så du er sikker på at årstallet er riktig? Mvh Ann-Mary

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Helge Hålåsæter

Han ble født 25. februar i 1848, Kilde; Fotostatkopi av opplysning fra Norddalsarkivet i Vågå. Takk for at dere hjelper meg,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest ann- mary engum

Ok,greit å vite når vi leter! Mvh Ann-Mary

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive