Gå til innhold
Arkivverket

[#55782] Johan Erik Løfgren-født 1831-Svensk innflytter til Vadsø i Finnmark


Gjest Kjell Kvalvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjell Kvalvik

Er det noen som har opplysninger på Johan Erik Løfgren,født 13.januar 1831 i Haparanda,Sverige. Han var gift med Eva Sophie Lundstrøm,født 22.april 1830 i Haparanda. De ble gift i Vadsø 20.juli 1856. Jeg har funnet disse etterkommerne: Erik Gustav,Johan Peter,Johanna Sofie,Christian Oluf,Emma Eugenia og Marie Mathilde. Det er primært Johan Erik og Eva Sophies forfedre jeg søker, men også opplysninger om deres virke i Vadsø er av interesse.Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Kvalvik

Hei Gry. Det er bra du spør,men jeg tror jeg har tatt en spansk en, det ser jeg nå. Fakta er at ved deres datter Marie Mathildes dåp 2.juni 1872 i Vadsø, står det notert i kirkeboken at foreldrene var gift 20.juli 1856. Men det står ikke at de var gift i Vadsø,og dette burde jeg ha oppdaget før. Har søkt etter dette ekteskapet,men fant det ikke i Vadsø. De var sannsynligvis gift i hjemmlandet før de kom til Norge.Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Kirkebøker for Vadsø for angjeldende periode er dessverre gått tapt, men på Trond Ballos slektssider finnes masse opplysninger som fyller noen av disse hullene, deriblant viede i Vadsø i perioden 1855-1874. Dette er opplysninger som er hentet fra sorenskriveren i Vadsøs registreringer, og der finner en også nevnte vielse:20 Jul 1856: Ungkar Johan Erik Løftgren 25 1/2 år, Torneo, far: Nils Henrik Løftgren og pike Eva Sophia Olufsdtr, 26 1/4 år, Torneo, far Oluf Lutstrøm.Se: http://home.no.net/~tballo/Mvh Odd Villy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

På LDS finner en disse barna til Nils Henrik Løfgren og Anna Ulrica Goveni:1. Ander Gustaf Nilsson Løfgren - Birth: 02 NOV 1828 O Wojakala, Nedertorneå, Norrbotten, Sweden2. Johan Eric Nilsson Løfgren - Birth: 13 JAN 1831 O Wojakala, Nedertorneå, Norrbotten, Sweden3. Carl Alexander Nilsson Løfgren - Birth: 09 OCT 1834 Haparanda, Nedertorneå, Norrbotten, Sweden4. Anna Henrika Nilsdotter Løfgren - Birth: 21 DEC 1839 Haparanda, Nedertorneå, Norrbotten, Sweden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Fant også disse barna på LDS, foreldre Olof Olofsson Lutström og Brita Mosesdotter Lejonarm:1. Margareta Johanna Lutström Olofsson - Birth 08 DEC 1822 Seivits, Nedertorneå, Norrbotten, Sweden2. Johan Olofsson Lutström - Birth: 30 JAN 1824 Seivits, Nedertorneå, Norrbotten, Sweden. Death 08 JUL 18243. Petter Olof Olofsson Lutström - Birth: 04 JUN 1826 Seivits, Nedertorneå, Norrbotten, Sweden. Death: 20 AUG 1867 Kerasjoki, Nedertorneå4. Eva Sophia Lutström Olofsson - Birth: 22 APR 1830 Wuono, Nedertorneå, Norrbotten, Sweden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell Kvalvik

Hei Odd Villy. Takk for informasjonen. Atter en gang kommer du som en reddende engel med nyttige og gode opplysninger. Jeg fant på DIS sider med gravminner opplysninger vedrørende Johan Erik og Eva Sophie,de er begge begravet i Vadsø. Deres datter Marie Mathilde ble gift og bosatte seg i Kistrand,Porsanger,og det er denne grenen jeg har fulgt videre.Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Solfrid Kvam Hole

Det var en familie Løfgren som bodde i Saltjern før krigen.Saltjern hører til Vadsø.( Nord- Varanger) Huset står der den dag i dag. Tidligere var dette en staselig eiendom.Lauritz Enok Løfgren f 27.03.1903.Han døde 02.06.1943 som følge av trefning ved et flyangrep.Broren het Johan Henrik Løfgren f 0706 1896, d 1972. Faren het Kristian Løfgren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.