Gå til innhold
Arkivverket

[#55787] Behöver hjälp att läsa namn på ort


Gjest Gullbritt Zohra Karlsson
 Del

Recommended Posts

Gjest Gullbritt Zohra Karlsson

Hej! Var bodde Ole Nilsson, hustrun Beata Eriksdotter och deras dotter Johanna Emilia (personer nr 4-6)? Platsens namn börjar på B. Lenke Informationen har jag hittat i Halden Klokkerbok 1864-1868, Inflyttede 1866, sid. 533. Mvh Gullbritt Zohra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbritt Zohra Karlsson

Tack för svaren! Är det någon som vet hur jag ska göra för att få veta familjens vidare öde? Jag vet att Beata och Olle Nilsson Höglund (född i Ide) gifte sig 1858 i Lur, Sverige och bodde där tills de flyttade till Norge (Busterud, Halden)1866. Mvh Gullbritt Zohra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Hvis du ser nøye på innflytterlisten,står det at de flyttet til Norge 1865,attest 27.10 1865.Dermed er de med på folketellinga for Halden,og du får bekreftet at de bodde i Busterudgaten :Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbritt Zohra Karlsson

Tack för all hjälp! Hur kan det komma sig att Oles efternamn Höglund bara finns med ibland, Lenke Hans pappa hette, enligt husförhörslängd LUR 1857-1864, Nils Höglund och var född i Ide 1793. Är Höglund ett norskt namn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbritt Zohra Karlsson

Ser i Ministerialbok för Idd 1848-1860, utflyttade, s. 348, att det finns en plats (gård?) som heter Hagelund, Lenke Strunt samma, egentligen vill jag följa Johanna Emilia för att se om vi har några släktingar i Norge idag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.