Gå til innhold
Arkivverket

[#55822] Hvor ble Signy Loressen av?


Gjest kjetil tufte
 Del

Recommended Posts

Gjest kjetil tufte

Har i mange år lett etter min farmors gravsted. Min far har også u hele sitt liv ønsket å finne ut hav som hendte og hvor hun ble begravet. Jeg har snakket med alle prstekontorer i bergen som i sin tur har gått igjennom sine kirkebøker uten å finne noe om hennes begravelse. Min far fikk høre da han var liten gutt at hun 'døde av ukjent sykdom på Haukeland sykehus i Bergen. Hennes navn var Signy, født Loressen (Loresdatter) og ble gift Larsen. Hun ble født i Kinn Prestegjel på en øy som heter Urøen utenfor Florø. Faren het Lores Kastensen og moren het Olina Ingebrigtsen. Min far vet at Signy døde da han selv var baby. Min far heter Viktor Larsen og er født i 1927. Kan noen hjelpe meg å finne ut av dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjetil tufte

Jeg er ikke sikker på om han ble født på Kinn eller i Bergen. Men sannsynligheten for at han er født i Bergen er stor ettersom Signy døde (sannsynligvis ) i Bergen. Min far og alle hans brødre endte iallefall opp i Bergen i voksen alder. Men da moren døde tidlig satte han bort alle barna til forskjellige gårder i Vosse-distriktet. Min far endte opp som 'slave' hos en familie på Evanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Har du sjekket denne Signeymine Larsen som döde i Bergen i 1931? Men da var jo din far allerede 4 år og han burde ha husket noe. LenkeDersom hun döde i Bergen, så burde hun være oppfört der.Er dere sikker på at historien er slik som den er blitt fortalt? Ikke for å være pessimistisk, men jeg kjenner nemlig til en liknende historie hvor mora drog sin veg fra mann og barn på mindre enn to år.Er det mulig at hun kan ha kommet tilbake til Kinn eller hvor nå hun og mannen bodde for å dö der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Hei. Her er iallefall dåpen til Signy,og som du ser heter faren Lorents Karstensen (du skriver Lores Kastensen som i folketellinga,men det må vel være skrivefeil??) Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.