Gå til innhold
Arkivverket

[#55823] Våler i Østfold?


Gjest stine orholm
 Del

Recommended Posts

Gjest stine orholm

Kan noen si meg hvor plassen Skovdal er? Ligger den i Våler, eller en nabobygd? (Våler bygdebok forteller om en familie som flyttet dit i 1833, men jeg finner ikke denne Skovdal).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Dahler

Hei Stine!Skovdal vil bli omtalt i den siste bygdeboka for Våler (del 5). Boka kommer i løpet av våren 2008.Hvilken familie gjelder dette?Hilsen Bjørn Dahler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine orholm

Hei dere! Tusen takk for nyttig info, og fint kart. Det kommer til å bli mye brukt, da jeg har mye slekt i disse områdene. Har nettopp lånt Våler bygdebøker på biblioteket, og lurte fakta på den siste boka, som jeg hadde hørt om. Nå er det bare å vente da. Kjekt å vite. Hvilken familie som bodde i Skovdal? Det er mine tipp-tipp`er: Anders Paulsen og Anne Svendsdatter som gifta seg i Våler i mai 1806. Jeg har mange grener i Våler som jeg fortsatt leter etter. Takk så langt, til dere begge .......fra Stine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest stine orholm

...............mere slekt hos meg fra våler er: Svend Pedersen Torbjørnsrød og Gunhild Amundsdatter Kaabbel som gifta seg i Våler i okt. 1803.......Hans Jacob Torkildsen og Elen Kristine Pedersdatter som gifta seg i Våler i jan. 1848.(Leter etter mere her)............ Andreas Jensen og Anne Olsdatter som gifta seg i Våler i sept. 1831. (leter VELDIG etter mer her...)..............Hans Christiansen og Anne marie Andersdatter som ble gift i Våler, sept. 1846.(trenger flere tips) Så, OM det er noen som allerede har den samme slekta, eller som vet - så er jeg svært takknemlig for nye tips og innspill.......med hilsen fra Stine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Stine Orholm

Hei !Prøver meg igjen med et nytt innlegg. Har lett etter Andreas Jensen i mange år (se over, også i innlegg 54739)Nå har jeg funnet en Andreas Jensen Kiernæs som ble confirmert i Moss 17.sept 1826. Der står det at han er født 27.juni 1812 i Våler. Det står også Kiernæs på Sand.Hvor er Sand?Kan det være flere Andreas Jensen Kiernæs?Om dette er 'min' så har jeg jo endelig funnet et par nye forfedre som jeg har lett lenge etter.Har nettopp levert tilbake bygdebøkene fra Våler til biblioteket,før jeg fant dette,desverre.( Venter spent på nr.5.)Under dåpen til Andreas i Våler 1812, står foreldre: Jens Andersen og Johane Hendrichsdatter Sperrbon pl.Takknemlig for innspillMvh.fra Stine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn-Erik Skjøren

Kanskje du selv har funnet dette? Lenke Finner en Jens Andersen (Mandens broder søn) 19 på Waaler Hoved Sogn Sperrebon i FT1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stine Orholm

Hei Bjørn-Erik -du som har etterlatt deg så fint kart. Tusen takk for responsen. Dumt nok så hadde jeg funnet dette tidligere. Men jeg vet ikke om jeg kan gjøre disse folka til 'mine' ennå? Kanskje du har en formening om det? For å få det litt ryddigere så laga jeg et nytt innlegg på Andreas Jensen Kiernæs, med nr.57508.Kanskje det ble mer rotete istedet for ryddigere, men, men...gjort er gjort.Med takk og hilsen fra Stine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.