Gå til innhold
Arkivverket

[#55851] Hermand Olsen Løding (Mørkved?) g.m. Lisbeth Jonsdatter i Lødingen i 1762


Gjest Arnstein Rønning
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnstein Rønning

Er det noen som kjenner foreldrene til disse?I FS er nevnt en Herman Olsen f 1741 Olagarden på Mørkved, Bodø.Når Herman Olsen døper første barn Ole måneden før han gifter seg(!) 29/12 1761 i Lødingen, er en av fadderne Jacob Andersen Mørchved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Hei. Foreldrene het Ola Jansson f.ca.1713 på Mørkved,og Siri Jakobsdatter f.ca.1711 på Innstrand i Bodin. De bodde sannsynligvis på Mørkved i Bodin da sønnen Herman ble født,men flyttet til 'Olagården' på Løding i Bodin (ikke Lødingen!) Alt dette står det om i slekt-og bygdeboka for Tverlandet 11 nr.5. Har familien på data også,så hvis det er mer du lurer på kan jeg sjekke. Ola fikk forøvrig et barn med ei Marit Nilsdatter samme år som Herman ble født,dette ble han ilagt bot for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Takk skal du ha! Jeg blandet sammen Løding og Lødingen. Har du noe lenger bakover, eventuelt på Lisbeth Jonsdatter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Beklager,men på henne har jeg ikke annet enn at hun bodde på Løding,og var født ca.1731.Samt at hun ble gravlagt 3.okt.1802.Men forfatteren av boka skriver at det ikke ser ut som hun var fra Bodø,og at hun 'kanskje' var identisk med ei Lisbet Jonsdatter fra Setså,som ble konfirmert i Saltdal 1752.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.