Gå til innhold
Arkivverket

[#55854] Elling Amundsen Aasterud f.1715 d.1767 Hole/Buskerud


Gjest Helen Johanne Berget
 Del

Recommended Posts

Gjest Nils Elsrud

Siste gang i kveldJeg har sjekket hele denne kirkeboken for ekteskap-forlovelser uten å finne Amund Endresen og Goro Torbjørnsdatter. Jeg har også sjekket Norderhov 1704-1706.Kildeinformasjon Fylke:Buskerud Prestegjeld/sokn:Nes Nes inneholder Gol, Flaa, Hemsedal med flereKirkeboktype: Ministerialbok Nummer (arkivreferanse): 1 Periode: 1693 - 1706 Lenke Det er nok som Ellef skriver at giftemålet er før kirkebøkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nils Elsrud

En gang tilOm Ellef sin antagelse at Erling Bjørke har rett i at Amund Endresen er sønn av Endre Knutsen Trøstheim så er han i så fall søskenbarn av Nub Knutsen Kittelsvik Strande (1643-1712. Nub Knutsen bodde da bare få kilometre fra Karen Thoresdatter Viker som sannsynlig var gift med Elling Amundsen. Det er jo 'kort vei' fra Flå over åsen til Viker i Ådal.Det virker mye sannsynlig at dette stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Johanne Berget

Hei igjen Nils Du etterlyste en Amund EriksenJeg har en her! Amund Eriksen g.m. Ingeborg Olsdtr.Barn: Marte Marie Amundsdtr. Braaten f.14.12.1819 Faddere er :Inger Burud , Kjersti Nakkerud , Christian Brastad og Tor Olsen Braaten Er dette til hjelp Jeg finner Det ikke igjen på mine filer Hilsen Helen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helen Johanne Berget

Hei Nils det var nok ikke den rette Amund som jeg nevnteDette var nok ikke samme familieBeklager så mye .dette var nok Rognerud du skulle framtil.Jeg lurer på hvor de har havnet? Berte Olsdt.Skamarken Hun ble konfimert 1768 og Rønnaug Olsdtr. Skamarken g 1781.m.Christian Thorbjørnsen HagaMVH Helen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Hei Helen Johanne.Jeg er kanskje ikke den rette til å blande meg borti spørsmålet i innlegg (29).Men dersom du slår opp i *Ringerikske slekter bind I* og starter på Skamarken finner du endel om familien til Berte og Rønnaug. [url="http://home.chello.no:80/grover/Ringerikeslekt/filer/ringerikskeindeks.htm>LenkeVil begrense svaret til Berte Olsdtr Skamarken som ble konfirmert 1768. Hun var første kona til Harald Engebretsen Hollerud: Ægteviet 7.jun.1770 i Hole - Harald Ingebretson Hollerud og Berte Ols D Schamarchen. Se nederst på høyre side Lenke Trolovelsen 15.nov.1769 finner du på samme side.Berte og Harald fikk etter hva jeg ser kun en datter Marte. Marte ble døpt 2.Søndag i Faste (= 24.febr.) 1771 og ble begravet 7.jun.1772, 1 år gml.Berte Olsdtr døde allerede 1773: Bgr.29.mai 1773. Harald Holleruds kone Berthe, 25 Aar -,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.