Gå til innhold
Arkivverket

[#55855] Aker i Oslo, 1800-tallet


Gjest Torill Solvang
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Solvang

Svend Olsen f 1821 i Aker og Berthe Hansdatter f 4-12-1820 i Trøgstad, fikk følgende barn som jeg ikke klarer å finne i Akerbøkene:Karen f. 1850,Sofie R. f 1858, og Anne M.G. f 1863. Jeg vet ikke hva initialene står for. Faren Svend var jernbanearbeider. Er det noen som kjenner til disse? Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristian Hunskaar

Jeg legger lenke til FT1865, som vel er din kilde til opplysningene: LenkeTips: Kanskje du finner barna konfirmert i Aker eller et annet sted - da vil eventuelt fødsels- og dåpsdato være oppgitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Solvang

Tusen takk, Carsten. De har et barn til som er født i Skedsmo, Bernt August, som er født i 1865. Jeg ble nok litt lurt av folketellingen som bare sier at ett barn er født i Skedsmo. Og så lurer jeg på, mangler det noen kirkebøker i Aker menighetene? Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Solvang

Tusen takk, Carsten. Men jeg finner dem ikke døpt i Skedsmo, og ikke i Aker..........men faren var jernbanearbeider, så de flyttet sikkert rundt. Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.