Gå til innhold
Arkivverket

[#55860] Gustav Julius Gulbrandsen f.3 mars 1831,døpt 27 mars 1831 Oslo Domkirke


Gjest Per Gulbrandsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Gulbrandsen

Som foreldre oppgis Christian Gulbrandsen, og Ragnhild Gjermundsdatter.Har noen opplysninger om slekta bakover i tid? (-Finner Gustav i 1865 som Undercanoneer i Horten.) På Forhånd takk! Per.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

For ordens skyld, her er dåpen til Gustav Julius [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20061005040540.jpg>LenkeSer at faren Christian Gulbrandsen er borger og bakermester i Kristiania, gift med Ragnhild Gjermundsdatter. Her er giftermålet i Oslo Domkirke 14.5.1830 (nr. 30) LenkeHer står det at Christian er født i Bragernes som sønn av Gulbrand Andersen, mens Ragnhild er født i Kongsberg, som datter av Gjermund Torkildsen, arbeider på Kongsberg sølvverk. Christian var 27 år ved giftermålet, f.ca. 1803, Ragnhild var f.ca. 1804.Da er nok dette foreldrene til Ragnhild i 1801 Lenke, jf.Og dette er kanskje foreldrene til Christian Lenke, jf. Lenke og

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Gulbrandsen

Kanskje jeg forklarte meg dårlig. Det gjelder den siste lenken du la inn. Den 8. juni døpes Christian,og i samme 'rute' som navnet hans står, så er det skrevet noe under. Det er det jeg ikke forstår.Et annet spørsmål som du kanskje kan svare på.Hvilket etternavn fikk et uekte barn som ble døpt i hine hårde dager?.Mors navn er jo som regel oppgitt, men tradisjonelt fikk de jo fars etternavn Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.