Gå til innhold
Arkivverket

[#55896] FT 1865 Kvernes , gården Trinavolden


Gjest Kirsti Lyng Huse
 Del

Recommended Posts

Gjest Kirsti Lyng Huse

I Ft 1865 er gården Trinavolden oppgitt å ligge i Kvernes prestegjeld, Kvernes og Kornstad sogn. Jeg har forsøkt å finne gården på kart, men har så langt ikke lykkes. Kan en av dere hjelpe meg med nærmere plassering ?Vennlig hilsen Kirsti Lyng Huse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Jeg finner den ikke i FT 1900 heller, hverken i Kvernes eller Kornstad. (Kan det være en Volden, som jeg kanskje avsporer med ?) Sannsynligvis en nedlagt husmannsplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Lyng Huse

Så på distriktsinndelingen og fant Mek som sannsynlig nabo, sannsynligvis Meek etter dagens skrivemåte og i så fall lå Trinavolden på Averøya. Jeg fant den heller ikke i FT 1900. Har sett på Riksarkivets inndeling av sogn (mikrofilm), og 6.2.1869 ble Kornstad delt slik at Eide ble eget sogn. Det kan jo av den grunn ha endt opp i Eide selv om den ikke finnes på FT 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Endre Holten

Sjå Averøy Bygdebok, bind I, side 489: Katrinevoll, br.nr. 9 under Kvernes, utskilt frå Kvernes Prestegard 1794.Oppattkalla etter ei av døtrene til presten Jens Lemvig Bull.-endre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.