Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Unni Lauvås

[#55900] Karen Reiersdtr fra Halsaa Mandal

Recommended Posts

Gjest Unni Lauvås

Søker opplysninger hvor min tippoldemor kommer fra, hvem er hennes foreldre og har hun søsken. Hun får to uekte barn, Karoline f. 24.09.1864 på Torvastad, Karmøy, d.14.02.1866 m/ Hans Ole Johnson, og Emilie Karoline f 06.08.1867 på Utsira m/ Elling Olsen fra Akers??? v/ Christeania. Når hun får sitt første barn blir hun kalt Raashavn, i folketellingen for Torvestad 1865 er hun sagt å være 36 år, Når hun dør i 1907 i Sveio er fødselsår sett til 1824. Klarer noen å tyde hvor min Tippoldefar enkesmed Elling Olsen kommer fra så hadde det også vært helt topp!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristian Fjeldsgård

Kan dette være far og besteforeldre 1801?Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Unni Lauvås

Takk for tipset, får kikke nærmere på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kjellaug Robberstad Petit

N° 15 her: Permanent sidelenke: LenkeJeg synest det står fra Akershus

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Unni Lauvås

Det er iallefall noe med akers, har eget innlegg om Elling, noen mente det sto Aker prestegjeld. Har elles ingen opplysninger om han, finner han ikke som innflyttet eller død på Utsira så jeg har ingen datoer å forholde meg til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Harald Søren Storaker

Søskenflokk for Karen Reiersdatter (fra Familysearch): Maren : 07 Jun 1821 Mandal - Anne : 25 Jul 1822 Mandal - Adolph Johan : 18 Aug 1823 Mandal [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=28&filnamn=f61019&gardpostnr=366&personpostnr=1971&merk=1971#ovre>Lenke - Johan Friderich : 09 Jun 1825 Mandal Lenke - Carl Andreas : 25 Nov 1826 Mandal - Caspar : 08 Nov 1828 Mandal - Karen : 09 Jun 1830 Mandal - Søren : 04 Nov 1832 Mandal - Anne Jessine : 01 Jan 1835 Mandal

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Unni Lauvås

Tusen takk, dette var helt topp. Får håpe at dette er den rette Karen Reiersdtr.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Unni Lauvås

Finner ikke kirkebok fra tiden hun skulle ha flyttet fra Halsa/ Mandal, er det noen som kan hjelpe meg med det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.