Gå til innhold
Arkivverket

[#55902] Hvem er anene til Lusie Jakobsdatter Moen (1790-1873 ) Røros ?


Gjest Rolf  Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Lurer på hvem som er anene til Lusie Jakobsdatter Moen (1790-1873) gift med Peder Jørgensen Gudal ( 1796-1870 ) Disses barn : Jacob,Jørgen,Berit Lusie,Kjerstine,Paul.Jeg har hatt et tema angående Paul tilbake i tid.Jeg har en mistanke om at jeg kanskje har foreldrene til Lusie på programmet mitt.Jeg tror ikke at hun har en far som heter Moen til etternavn og at gården hun kom i fra heter Moen.Jeg tror dette står i en av Rørosbøkerne hvem som er foreldre til Lusie.Kan noen fortelle meg dette ? Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Ifølge Hogne Holsts kirkebokavskrift ble Jacob Ericsen Moen og Beritte Paulsdatter gift 10/10-1784. Moen står her for Stormoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Dette her har jeg ikke fra før i hvertfall. Jacob Eriksen Moen og Beritte Paulsdatter. Finnes det noe mer tro ? Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Foreldrene til Beritte Paulsdatter var Povel Olsen og Lucia Fastesdatter Kjelsberg. Dem mener jeg å ha hjulpet deg med før.Erik Jacobsen Galåen ble 11/6-1762 gift med Maritte Rolvsdatter. Erik finner du i RB 3 side 76.Peder Jørgensen Gudal og Lucie Jacobsdatter bodde i 1865 i hus 137 på Flanderborg. RB 4 side 204.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Det stemmer at du har hjulpet meg med Povel Olsen og Lucia Fastesdatter Kjelsberg .Du husker godt! Takk skal du ha Astrid for Hjelpa. RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Maritte Rolsdatters dåp:LenkeHennes foreldre Rolf Eriksen og Ingeborg Olsdatter Femund ble gift 8/7-1731.Ingeborg Olsdatter hører hjemme i Nordvika ved Femunden. Se RB 3 side 144.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf  Magne Kirkbakk

Da har jeg fått på plass disse.Jeg ser også at det er en Ole Sivertsen som skal være gift med ei Emerentzia Andersdatter (på side 144 i Rb3)Dette er jo foreldrene til Ingeborg Olsdatter Femund.Jeg regner med at det kanskje ikke er noe mer å finne på Rolf Eriksen ? Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.