Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Aina Ch.Sveum

[#55910] Østre Toten : Gaardereie og Majer,under hvilke gårder ?

Recommended Posts

Gjest Aina Ch.Sveum

Peder Andersen (født i Sverige) og Maria(e) Larsdatter bor i 1875 på Gaardereie i Østre Toten.De får datteren Helga som gifter seg med Olav Kristiansen.Hans foreldre heter Olea Olsdatter og Kristian Kristoffersen,disse to ble viet i 1880 og bor da på Majer på Østre Toten.Majer finner jeg, men ikke da disse bor der, og Gaardereie finner jeg ikke i det hele tatt,det kan vel være under gården Gårder men ikke under 'mine'årstall.Hoel er også en plass jeg ikke finner. Det jeg egentlig lurer på er om husmannsplasser som lå under andre gårder er å finne noe sted og om noen kanskje har opplysninger om disse husmannsplassene/gårdene. Faren til Olea tror jeg heter Ole Tollefsen,(kirkebok Østre Toten 1858-1886)Håper noen kan hjelpe med både gårder og folk videre bakover.AinaAina

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.