Gå til innhold
Arkivverket

[#55911] Til Canada eller USA


Gjest Terje Bjørndahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Bjørndahl

Jeg søker etter slektninger i Canada eller USA.Vognmann Johan Emil Olsen f 15/6 1863 var gift 26/3 1883 med Johanne Kristoffersen f 21/1 1856 i S. Odal. Familien finner jeg i Holsts gade 4 i Kristiania i 1900.Johan Emil Olsen finner jeg (her på Digitalarkivet) utvandret til Canada den 23/3 1906 med skipet Salmo. Johanne og barna må ha utvandret seinere. Jeg kan ikke finne dem blant emigranter her, men de må ha reist etter 7/5 1907 for da ble en sønn Alfred Olai konfirmert i Sagene kirke. Paret hadde 6 kjente barn: Marie Emilie Olsen f 23/12 1888, Alfred Olai Olsen f 26/3 1892, Josefine Ovidia Olsen f 10/3 1894, Karl Marinius f 6/4 1896, Ernst Torleif f 23/12 1898 og Gudrun f 9/6 1901.Det fortelles at denne familien bodde i Amerika. Kan noen hjelpe meg? Mvh. Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann Kristin Elvsveen

Hei Terje.Tror kansje at dette kan være familien Olsen som du leter etter.about John Jens Name: John Jens Gender: Male Marital Status: Married Age: 48 Birth Date: Jun 1863 Birthplace: Norway Family Number: 31 Relation to Head of House: Head Spouse's Name: Johanna Immigration Year: 1907 Tribal: Norsk (Norwegian) Province: Alberta District: Medicine Hat District Number: 4 Sub-District Number: 30 Census Year: 1911 Page: 2 Neighbors: View others on page Household Members: Name Age John Jens 48 Johanna Jens 52 Alfreda Jens 19 Maria Jens 15 Loucie Jens 12 Gertrude Jens 10Staving av navn er feil og det er og andre feil, men det finnes en census til nemlig denne: Canadian Genealogy Index, 1600s-1900s about John Olson Name: John Olson Event: Living Year: 1911 Province: Alberta County: Medicine Hat Place: Turin Comments: Farmer. Source: Henderson's Alberta Gazetteer and Directory for 1911. Volume/Page: 894 Note: The province and county are associated with the location of the record source and in some cases may not be the same as the place where the event occuredOg der står det John Olson, med samme adresse som den førre. Om du ser hvert de olike familiemedlemmene skull så ser du at det står Albrta Canada på flere. Skal se om jeg finner mere.Ann Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Dette bildet, hvis det er leselig, skal være den siden i folketellingen Ann Kristin fant først i innlegg 10: Alberta, Medicine Hat, subdistrict 30, side 2. I denne listen er John olsen og familie household nummer 31. Svært vanskelig å lese...Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Bjørndahl

Takk til Ann-Mary, Kristinn og Ann Kristin. Jeg er nok ikke flink nok til å søke på nettet. Det var også kjempfint å få bekreftet at familien var farmere i Canada. Dette var supert! Da var det nok barna, da de ble voksne som bodde i Amerika. Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.