Gå til innhold
Arkivverket

[#55912] Tyding av kirkebok - Levanger 1879


Gjest Reidar Oddløkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Reidar Oddløkken

Jeg lurte på om noen vil hjelpe meg å tyde litt fra denne kirkeboka fra Levanger, det gjelder nr 1-1879, ekteviede. Jeg er dårlig til å tyde dette selv, men står det Mari Olesd. Furuhovde og Andreas Oleson her? Det er stygt å mase, men det ville være fint hvis noen vil ta seg bryet med å tyde alt som står, på forhånd takk. Mvh ReidarLenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Tusen takk for kjapt svar, Geir! Det er stygt å spørre men hva står det videre bortover linja?, det står vel at Andreas er fra Ringsaker og Mari fra Lille-Elvdalen men det står noe mer som jeg må melde pass ved. Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Andreas Olsen, ungk. maler, Ringsaker, Levanger, f. 25/5 33, far Ole Gundersen. Mari Olsdt. Furuhovdet, pike, Lille Elvedalen, f. 31/1 49, far Ole Hansen. Forlovere Smed John Johnsen Sylte? (fra Frænen) og arbeider Thore Andersen Helseth (fra Kvernæs?) f.t. i Levanger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Tusen takk Berit! Ja her var det navn fra forskjellige kanter av landet, får se om jeg prøver å rekke litt på Andreas og Ole Gundersen fra Ringsaker, og hjelp mottas jo med takk:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.