Gå til innhold
Arkivverket

[#55913] Skrifttyding konfirmasjon 1858; kunnskaper.


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Kan noen være så elskverdige å hjelpe meg med hva det står her. Det er hentet fra en konfirmasjonsprotokoll i 1858. 1. rubrikk er Kristendomskunskap og Flid. 2. rubrikk er om Vaksinasjoner. Det gjelder nr 4 ovenfra.Mvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristinn Hegna

Det hjalp :-) men er det nummer fire ovenfra eller nummer 17, tro?Slik leser jeg det: Nummer fire ovenfra: Det står nok 'ligesaa' - og det henviser til 'Maatelige do.' i linjen over, altså Maatelige kundskaber.Nummer 17: Udmerkede kundskaber.Er du enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Beklager Kristinn,nr 4 henviste til bildet i innlegg (1).Nr 17; 'Udmerkede kundskaber' er det jeg trengte.Men hvilken opplysning er der om vaksinasjonen hennes?Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Sandbu

Jeg tolker det slik at konfirmanten ikke hadde attest på at hun var vaksinert, men at presten får det tilstrekkelig dokumentert ved at hun 'har Ar efter Vaks!'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.