Gå til innhold
Arkivverket

[#55918] Gården Rustad på Elverum


Gjest Gry Axelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gry Axelsen

Kjenner noen til folkene som bodde på gården Rustad på Elverum.I 1845 gifter Peder Andreassen Qvamme seg med Juliane Rakel Jacobsdatter Rustad i Alta / Talvik. En bror av henne bor også i Alta.Giftemål: (Jeg syns det står at faren heter Jacob Ranum)[url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20050303030635.jpg>LenkeFamilien må ha vært en tur innom Alta, og så reist sørover igjen. En sønn er født i Alta i 1810.Lenke til Rustadfamilien:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Böhmer

Nå er du inne i min slekt. Jeg har forresten fortalt deg under en annen debatt om folket som etablerte seg på Saga. Jeg vil anta at hun ble konfirmert i Alta i ca 1836? Jeg vil også anta at hun het Juliana Rakel? Hun bodde med sin mann på Steinsvik i Talvik ved ft 1865. For øvrig har jeg fornorsket mannens navn til Kvamme. Noe av denne informasjonen bør vel tas over telefon og e-post. Det er altfor omfattende til å publiseres her. Jeg har relativt god dekning av både mors og farsslekta til 'Rakel'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.