Gå til innhold
Arkivverket

[#55921] Neel Albin Gustavsøn, Sverige


Gjest Tone Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Ludvigsen

Hei Susann Jeg skal ikke være påstålig. Du har abselutt ha rett. Å her er ennå en bekreftelse.Nilsson Hammar, Olof Inhysesskomakare (gift man)f. 2/12 1844 i Eda, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 15/11 1885 från Åmotfors, Eda, Värmlands län (Värmland) till Eidsvold, Akershus fylke, NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 538Emibas emigrationsakt: Eda S 1885 067Onormerade namnformer:Destinationsland: Norge Olsdotter, Kerstin Hustru (gift kvinna)f. 29/3 1855 i Eda, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 15/11 1885 från Åmotfors, Eda, Värmlands län (Värmland) till Eidsvold, Akershus fylke, Norge Hagström, Olof Son uä (ogift man)f. 13/6 1879 i Eda, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 15/11 1885 från Åmotfors, Eda, Värmlands län (Värmland) till Eidsvold, Akershus fylke, Norge Ingeborg Dotter (ogift kvinna)f. 25/12 1882 i Eda, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 15/11 1885 från Åmotfors, Eda, Värmlands län (Värmland) till Eidsvold, Akershus fylke, NorgeMvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susann Sannefjäll

När det gäller Hjalmar född 1874.12.25 så flyttar han från Eda Socken och till Norserud i Ny Socken. Han jobbar som dräng på Norserud Säteri.I novemer 1892 så flyttar han från Norserud och till Berg och blir där dräng fram till den 19 oktober 1893 då han flyttar till Nor Socken med flyttbetyg nr 55.Och när det gäller Nor så har jag bara tillgång till Husförhörslängderna och det är lite för många sidor för att jag skall bläddra mig igenom när jag inte vet vart i Nor han flyttade. Sen hoppas jag att det är Nor i Värmland man menar....../Susann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susann Sannefjäll

Hanne, Jag såg att de fanns i EMIBAS också men jag klistrade inte in det här eftersom jag läste från husförhörslängden istället.. :)/Susann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone Pettersen

I 1900-telling for Eidsvold, finner jeg gården Hammersborg, med disse personene: Ole Hammer f. 1844 Sverige- Kjersti Olsdtr. f. 1855 Sverige- Ingeborg Olsdtr. f. 1882 Sverige- Marie Hammer f. 1884 og Olga Frederikke Hammer f. 1893Dette er vel de samme personene, med fornorskede navn pluss 2 barn til, født i Norge.Vennlig hilsen Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tone Pettersen

Jeg har ved hjelp av dette Forumet funnet Olga Frederikke Hammers grav. Hun er gravlagt på Grua i Oppland, født 09.01 1893 og død 23.10 1978. Gift Jensrud. Dette er så morsomt! Enda en gang, takk for all hjelp.Vennlig hilsen Tone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.