Gå til innhold
Arkivverket

[#55930] Etterk.: Johannes Knudsen Flagstad og Kristine Monsine Johnsdtr


Gjest Kjellaug Robberstad Petit
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Kristine Monsine var min morfars kusine og jeg er på jakt etter etterkommere her.Kristine og Johannes ble vigd 11 januar 1899 i SK Permanent sidelenke (n° 3): [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7175&idx_id=7175&uid=ny&idx_side=-132>LenkeJohannes var styrmand og födt i 1865 på Flagstad (faren er murer Nils Knudsen, Mosjöen), Kristine Monsine var födt i 1871 i Manger (far matros John Monsen fra Samnanger). Her tror jeg foreldra hennes er i Bergen i 1900 (litt avvik med alder)Her står faren som lösarbeider, men det er jo mulig. De er ihvertfall forsvunnet fra Manger og heller ikke döde der.Lenke Her er de i 1904: LenkeDa bor de Sandvigens TorvgadeDet er mulig det er samme mann her i 1906, men er ikke sikker da kona ikke er med. Det er flere med det navnet: LenkeDette er muligens stemora (hennes tante) som dör: Lenke i 1923. Se ellers denne lenken om foreldra:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Oppdaget at Kristine Monsine var konfirmert i Bergen i 1886 (N° 47) samme adresse der hun var tjenestepike: Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

De var ikke gift da Karl Johan ble födt så alderen hans var nok riktig (n° 10 her): Permanent sidelenke: LenkeMin oldefars bror er blant fadderne, så han var ihvertfall i livet da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det var nok ingen bror av Kristine som var forlover. Den Rasmus Johnsen som bor i Elvegaden 2 en födt i 1839 i Nordfjordeid og enkemann: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.