Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Tom Olaf Rytterager

[#55932] Karl Olsen Rytterager

Recommended Posts

Er på jakt etter forfedrene til Karl O Rytterager angivelig født 02.10.1878. Gift med Hanna???. Muligens er hans far Nils Krist. Rytterager født 1847. Gård: Lille Rytterager på Hole Ringerike.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Berit Knudsen

Faren kan vel neppe hete Nils Krist. når Karl heter Olsen til etternavn. Karl i 1900 Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Inger Eide

Har du sett denne boken?'Rytterager, Ole: Rytterager paa Ringerike. Familien Ole Jørgensen Rytterager f 1776 død 1842. Kristiania 1905'.Muligens er slekten ført frem til 1900.IE

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Grethe Flood

Her er i allefall dåpen til Karl, sønn av Nils Christiansen Rytterager, Tyristrand i Hole (nr. 19) Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk så langt! Her var det litt å sette i gang med. Det er riktig at jeg også er litt i stuss over bruken av mellom navn.Jeg trodde mellom navn var fars navn eller noe i den rettning. En overraskes stadig. Her ligger det muligens noen feil kilder.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Heidi Økern

Vet du at Holes bygdebøker er tilgjengelig på nettet? Se f.eks. Lenke og finn side 305. Der begynner artikkelen om Rytterager. Jeg har ikke sett etter Karl O der foreløpig...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Helness

Hei. Her er vielsen til Ole Andersen Vik Rytteragereie, dragon og arbeider, 21 år. Far: Anders Olsen og pigen Maren Christiansdatter Braaten 33??år,. Far: Christian Nilsen. Nr. 29LenkeHilsen Jan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En stor takk til dere som har gitt meg hjelp så lang. Jeg føler meg nå sikker på at Karl Olsen Rytterager skriver navnet på overstående måte. Han var antagelig husmann på Lille-Rytteraker og utvandret til Vestby 1898 eller 1899. Finner ham igjen i foketellingen for 1900. Han fikk sønnen Olaf Brinc Rytterager som jeg har fått deler av mitt navn av. Jeg tar gjerne imot mer informasjon som kan bringe meg videre bakover. Tusen takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Helness

Her er vielsen til ungkar Anders Olsen Løreneie 25 år, fødest: Storøen, Opphold. Løreneie, Far: Ole Johannesen Løreneie, og pigen Karen Evensdatter Svarstad 26 år, fødest: Svarstad, Far: Even Jensen Svarstad.[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1093&idx_id=1093&uid=ny&idx_side=-249>LenkeHer er dåpen til Karen Evensdatter Svarstad 30 jan 1815, Foreldre Even Jensen og Else Marie Svarstad. nr. 36 høyre side.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive