Gå til innhold
Arkivverket

[#55932] Karl Olsen Rytterager


Gjest Tom Olaf Rytterager
 Del

Recommended Posts

Gjest Tom Olaf Rytterager

Er på jakt etter forfedrene til Karl O Rytterager angivelig født 02.10.1878. Gift med Hanna???. Muligens er hans far Nils Krist. Rytterager født 1847. Gård: Lille Rytterager på Hole Ringerike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Har du sett denne boken?'Rytterager, Ole: Rytterager paa Ringerike. Familien Ole Jørgensen Rytterager f 1776 død 1842. Kristiania 1905'.Muligens er slekten ført frem til 1900.IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Olaf Rytterager

Tusen takk så langt! Her var det litt å sette i gang med. Det er riktig at jeg også er litt i stuss over bruken av mellom navn.Jeg trodde mellom navn var fars navn eller noe i den rettning. En overraskes stadig. Her ligger det muligens noen feil kilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Økern

Vet du at Holes bygdebøker er tilgjengelig på nettet? Se f.eks. Lenke og finn side 305. Der begynner artikkelen om Rytterager. Jeg har ikke sett etter Karl O der foreløpig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Helness

Hei. Her er vielsen til Ole Andersen Vik Rytteragereie, dragon og arbeider, 21 år. Far: Anders Olsen og pigen Maren Christiansdatter Braaten 33??år,. Far: Christian Nilsen. Nr. 29LenkeHilsen Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Olaf Rytterager

En stor takk til dere som har gitt meg hjelp så lang. Jeg føler meg nå sikker på at Karl Olsen Rytterager skriver navnet på overstående måte. Han var antagelig husmann på Lille-Rytteraker og utvandret til Vestby 1898 eller 1899. Finner ham igjen i foketellingen for 1900. Han fikk sønnen Olaf Brinc Rytterager som jeg har fått deler av mitt navn av. Jeg tar gjerne imot mer informasjon som kan bringe meg videre bakover. Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Helness

Her er vielsen til ungkar Anders Olsen Løreneie 25 år, fødest: Storøen, Opphold. Løreneie, Far: Ole Johannesen Løreneie, og pigen Karen Evensdatter Svarstad 26 år, fødest: Svarstad, Far: Even Jensen Svarstad.[url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1093&idx_id=1093&uid=ny&idx_side=-249>LenkeHer er dåpen til Karen Evensdatter Svarstad 30 jan 1815, Foreldre Even Jensen og Else Marie Svarstad. nr. 36 høyre side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.