Gå til innhold
Arkivverket

[#55941] Henriette Hansdatter, tyende på Bjarkøy født 1866


Gjest Kristoffer Bruvik Berg
 Del

Recommended Posts

Gjest Kristoffer Bruvik Berg

Født 1866 Hols sogn, Lødingen Prestegjeld. Hun var tyende på Bjarkøy hos Anders Jenssen født 1844 Bjarkøy. Hvem er Henriettes foreldre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristoffer Bruvik Berg

Takk for tilbakemeldingen. Arbeider med min kones slekt. Morfaren Albert Markusen reiste fra Bjarkøy sammen men konen Magda Vinje og bosatte seg i Bergen der han drev maskinverksted i alle år. Har du og slekt fra Bjarkøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

Hei Kristoffer! Nei,jeg har nok ikke slekt i Bjarkøy,ikke det jeg vet om iallfall.De fleste av min slekt bodde i Trøndelagsfylkene.Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise K. Akselsen

Hei Kristoffer. Her kommer det litt fra gårds og slekthistorie for Tjeldsund b.I s. 532 GNR. 73 Ramstad:Hans Eriksen er ført som eier. Hans Eilert Johan Eriksen var f. i Ofoten 21.10.1834. Hans foreldre var Erik Eriksen og Jomina Olsdtr. Punsvik (gift 14.9.1834). Erik skulle være fra Horten (?). Det fortelles at Hans dreiv med 'skrepphandel',og at han møtte Bergitte som han blei gift med, første gang på Ramstadfjellet. Hans ble gift med Birgitte Mathea Danielsdtr. f. 6.5.1833, datter av Lucie Kristine og Daniel Hansen. Han bodde i 1865 som inderst med familien hos svigerfaren Daniel Hansen. Hans dreiv også fiske. Ved FT. 1875 er han ført som fisker og husmann med jord på Garsøynes under lnr. 84. Hans fikk skjøte på gården den 30. mai 1892 av Bertheus Olsen for kr. 180,00.Hans og Bergitte fikk barna:1) Lukas Krog f. 27.10.1862 g.m. Hilda Martinusdtr. Hansen og bosatt på Hol.2) Edvard Johan f. 27.6.1864 g.m. Onora Stensdtr.3) Henriette Bertine f. 26.6.1867.4) Dybvad Hagerup f. 23.9.1868 g.m. Karoline.Hans Eriksen døde 4.11.1900 og i FT 1900 er sønnen Dybvad ført som gårdeier her, med mora Bergitte som kårkone. Hun døde 7.6.1904.Håper dette hjelper deg litt. Hilsen Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristoffer Bruvik Berg

Tusen takk for hjelpen Anne-Lise. Nå har jeg litt å sette sammen før jeg går videre. Vi har tenkt oss en tur til Lofoten: Da er det kjekt å ha litt info om personer og steder. Har drevet med slektforskning på min egen slekt. Da er det Hordaland, Sunnfjord og Danmark fra presteslekt i Jølster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.