Gå til innhold
Arkivverket

[#55965] Skifte Sunnhordland, Fjelberg Tinglag


Gjest Grete Kjersti Lund
 Del

Recommended Posts

Gjest Grete Kjersti Lund

Som nybegynner er jeg usikker på hvilken informasjon et skifteregister inneholder, men jeg er interessert i mest mulig opplysninger som alder, barn, sivilstand, evt. fødested ol. Dette gjelder følgende tre personer: Susanna Kierstine Seberg, side 145, prot.A.a.6, år 1743-1755, Barbra Cecilie Heggelund, side 196, prot. A.a.9, år 1780-1783 og Johan Schrøder, side 285b, prot. A.a.9a, år 1780-1783.På forhånd tusen takk!Mvh Grete Kjersti Lund, Brønnøysund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Susanna Kierstine Seberg, side 145, prot.A.a.6, år 1743-1755. Denne fant jeg ikke på referansen.Barbra Cecilie Heggelund, side 196, prot. A.a.9, år 1780-1783, skiftet er begynt 19. juli 1780 og sluttet 5. november 1781. Hun etterlot seg enkemann Johan Friderich Schrøder og en søster, hvis navn ikke var kjent. Thor Jacobsen Kaathe ble innsatt som tilsynsverge.Johan Schrøder, side 285b, prot. A.a.9a, år 1780-1783. Begynt 25. mai 1781, sluttet 30. september 1882. Han var gjestgiver, men om arvingene var det ikke opplysninger. Nok en gang ble Thor Jacobsen Kaathe innsatt som tilsynsverge for de ukjente arvingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grete Kjersti Lund

Hjertelig takk så langt! Når det gjelder skifte for Suanna Kierstine Seberg er det helt og holdent min feil at du ikke fant noe på den oppgitte referansen. Sidetallet skal være 1415, var vel litt for rask på labben. Håper det kan sjekkes på nytt; Susanna Kierstine Seberg, side 1415, prot.A.a.6, år 1743-1755.Med vennlig hilsen Grete Kjersti Lund

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.