Gå til innhold
Arkivverket

[#55972] Strøms forsamling i Jamtland ?


Gjest Jostein Riseth
 Del

Recommended Posts

Gjest Jostein Riseth

17.september 1916 blir Harald Viktor født av foreldre Marta Elisabet Olsen fra Leka og Karl Viktor Lenstrøm fra Degerfors. . Han blir døpt 22 juli 1917 i Leka kirke. Det er oppgitt at foreldrenes bosted er Strøms forsamling Jamtland. Faddere ved dåpen er Beda og Bror Nilsson fra Strøms forsamling. Det er også bemerket at Harald Viktor blir døpt 4.september 1917 i Strøms forsamling,Er dette ei sekt i Jamtland ? Er det noen som har noe kjennskap til dette ?Mvh Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Lindström f. Berg, Marta ElisabetÅsen 8:3Död 26/2 1964.Kyrkobokförd i Hammerdal, Hammerdals kn (Jämtlands län, Jämtland).Född 13/10 1882 i Norge.Änka (20/9 1956). -------------- Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2005: Hammerdal, Strömsunds kn (Jämtlands län, Jämtland)Födelseförsamling i källan: Norge, Trondheim, LekaKällor: AK, DB, FS / DOR 64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Lindström, Karl ViktorVintergatan 49Död 20/9 1956.Kyrkobokförd i Skelleftehamns kbfd, Skellefteå kn (Västerbottens län, Västerbotten).Född 5/5 1887 (ingen uppgift om födelseort)Gift man. -------------- Motsvarande kyrkobokföringsförsamling(ar) 1/1 2005: Sankt Örjan, Skellefteå kn (Västerbottens län, Västerbotten)Källor: DB / DOR 52-60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Far er Karl Anton Lindstrøm f 1855 i Degerfors. Han er skogsarbeider. Mor er Maria Lovisa Hansdatter f1858 Degerfors.Søsken Alma Maria f 1885 og Johan Anshelm f 1890, begge i Degerfors.Dette er fra 1890 tellningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Takk Grete for henvisningen til omtalen av Strøms forsamling. Ut fras de opplysningene jeg fant der virker det som om det er et vanlig kirkesogn under statskirken. ( Men noe tyder på at det også kunne være et privat samfunn så jeg er litt usikker) Det jeg syntes var litt merkelig var at det som anmerkning i kirkeboka for dåpen til Martas sønn Harald Viktor i 1917 står at han er utmeldt 31.januar 1925 på grunn av flytting til Sverige. Jeg går ut fra at datoen er for når det vart innført i kirkeboka, men at han skulle melde seg ut fordi familien flyttet til Sverige , det skjønner jeg ikke. Noen fornuftige forklaringer ? Annet enn at de tilhørte et annet kirkesamfunn i Strøms forsamling ?Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Lindström, Harald ViktorSkidv 19 2 tr 126 60 Hägersten (Boendeadress 1 nov 1970)Död 12/4 1974.Kyrkobokförd (1967) i Brännkyrka, Stockholms stad (Stockholms län, Södermanland). Mantalsskriven (1967) på samma ort.Född 17/9 1916 i Ström (Jämtlands län, Jämtland).Gift man (14/4 1949). -------------- Födelseförsamling i källan: STRÖM (Jämtlands län)Källor: MTL 71 / RTB 74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jostein Riseth

Hei !Takk for info.Marta Elisabeth hadde et barn før hun ble gift med Karl Viktor Lindstrøm. Dattera Hanna Oline ble født på Leka 14.03.1910 og hun ble med mora da hun flyttet til Sverige i 1915. Far var Hartvig Hansen Det er vel vanskelig å finne henne igjen i Sverige ?Mvh Jostein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.