Gå til innhold
Arkivverket

[#55973] Søkjer etterkomarar etter Mentz og Julie Louise Knudsen/Bergen.


Gjest Kirsten Dalane Kleivane
 Del

Recommended Posts

Gjest Kirsten Dalane Kleivane

Mentz og Julie Louise Knudsen,Bergen, hadde 4 born, Erna f. 1901, Astrid f.?, Jussie f. 1906, Solveig f. 1909. Foreldre til Mentz var Anna og Anders Knudsen. Erna død i 1956, var gift Aase. Mentz hadd ein bror som emigrerte til Usa, Wilhelm, i Usa kalla Carl. Hadde og ei søster Constanse og endå ein bror Malwin. Er det nokon som kjenner til denne familien?? Er interessert i kontakt med dei, er i same slekta og driv med slektsgransking.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er i allefall Mentz med foreldre og søsken i Bergen i 1900 [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=1&filnamn=f01301&gardpostnr=412&personpostnr=2255&merk=2255#ovre>LenkeFor ordens skyld, er også barna:Carl Amandus, 1870 – døpt i Nykirken LenkeMalvin Berhard Alexander, 1871, døpt NK Lenke. Giftet seg i Nykirken i 1903 med Kristofa Jonassen Lenke. Tror dette er gravstedet til ekteparet Knudsen Lenke.Constance Elida, 1873 LenkeWilhelm Amandus, 1875 LenkeMagret Borea, 1878

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her er vielsen til Ments og Julie i Domkirken i Bergen i 1900 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=50&filnamn=vigd1816&gardpostnr=20899&merk=20899#ovre>Lenke. Dåpen til Mentz Barsow LenkeErna Alfhild Børrea, f. 27.4.1901, døpt 9.6.1901 i Nykirken (nr. 82) Lenke. Dette er vel gravstedet hennes Lenke. Ser ut som hun ligger gravlagt sammen med moren, Julie Knudsen.Jussie Louise, f. 29.10.1906, døpt 9.12.1906, Nykirken (nr. 145) Lenke. Her er Jussies gravsted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det var interessant å se at de hadde en sönn som het Carl, han hadde vi ikke funnet.Se ellers dette temaet om samme familie: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Til innlegg 2: det virker som om du har funner rett gravsted for Kristofa f. Jonassen, de hadde en datter Aslaug f. 1907: LenkeMerkelig at hun ikke var nevnt i skiftet etter bestemora for jeg synest tydelig det står död 1985 for henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsten Dalane Kleivane

Hei og takk for nye opplysningar. Eg har aldri visst at dei hadde ein son Carl f.1870, men han er ikkje med seinare, så kanskje han døde som liten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg tror det er denne Carl som emigrerte, så da har han nok ikke forandra navnet sitt allikevel.Men jeg er ikke god til å finne han blant emigrerte fra Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsten Dalane Kleivane

Flott, tusen takk Grethe. Har kikka i nokre gamle notater eg fekk for ei god stund sidan då eg dreiv og leita etter slekt i Usa. Der står det ut i margen Carl Knudsen (det må jo då vera William) og under han igjen står Norma Knudsen, kanskje dattera? I South Dakota Eg har jo ikkje visst kven dette var før no. Er det mulig å søkje nokon stader etter dei der borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.