Gå til innhold
Arkivverket

[#55986] Follestad-ættleggen


Gjest Arnstein Rønning
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnstein Rønning

Jeg ser på nettet at Jon Knutsson Follestad f ca 1620 og gift med Kari Jonsdtr Øy, er oppført som sønn av Olav Ivarson på Follestad (nevnt i Follestad-ættleggen). Har dette rot i virkeligheten, eller er det 'kreativ slektsforsking'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Erik Grannes

Jeg har notert at Jon Knutsen Follestad/Øy var sønn av Knut Jonsen Follestad og Ragnhild Olsdatter Follestad. Sistnevnte skal visstnok ha vært datter av Olav Ivarsen Follestad, -men her trengs tydeligvis en oppklaring...mvhteg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnstein Rønning

Ja, det ble lagt inn feil av meg. Det skulle være dattersønn av Olav I. Follestad. Men har du noe kilde for dine notater, Tom Erik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar S. Ertesvåg

...sidan Bjørn J. Dale ikkje svarar sjølv: I 'Ørstingar I' s, 329 (Øy) og 362 (Follestad) står at Jon Knutson på Øy er son til Knut Jonsson Follestad og dotterson til Ola Ovarson Follestad. Det er ikkje noko atterhald i desse sambanda.Kona til Jon er Karen Jonsd., som 'truleg' (s.329) er dotter til Jon Ivarson Øy.Ei kjelde som er nemnd, er eit skifte i 1753 etter ei sonedotter til Jon og Karen, Kirsti Ingebrigtsd. Sundgot ('skiftet reknar opp heile denne store ætta').

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ivar S. Ertesvåg

-tillegg: Bjørn J.D. reknar namnet på mor til Jon Knutson for ukjent. I 'Ørsta' (Myklebust, 1933) er ho kalla 'Ragnhild(?)' - altså eit usikkert framlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Jonson Dale

Ola Ivarson var brukar på Follestad seinast i 1568, og kan såleis reknast som fødd kring 1540. Fra ættfaren Amund på Follestad, som må ha levd i siste halvdelen av 1300-tallet, er Ola Ivarson sin ættlegg rekna opp slik:Amund på Follestad - Ingeborg Amundsdatter - Amund - Tore Amundson - Ingebrigt Toreson - Synneve Ingebrigtsdatter - Ola Ivarson.Far til Ola Ivarson var kanskje Ivar Ellingson på Rotset i Volda, nemnt 1568-72.Follestadættleggen og dei mange dokumenta som gjeld Follestadætta og Follestadgodset er gjengitt i Myklebust: Ørsta (1933).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Jonson Dale

Myklebust drøfta ein hypotese om at Amund på Follestad kunne vere lik ein Amund Syldehat, som etter segna brann broren Otte Rømer inne i 1411. Myklebust kalte ikkje Amund på Follestad for 'Amund Svaleson Rømer', langt derifra. Dette er yngre konstruksjonar (eller fantasiar).Det som er interessant er at fru Ingerd Ottesdatter slo under seg (ein del av) Follestadgodset, og dette kan ho ha gjort med samme grunngivinga som ho slo under seg andre gods med: at ho hadde odel til godset. Og det kan ho ha hatt (som med Giske), men altså ikkje den beste odelen.Der står saka no, og det er slett ikkje visst om det er råd å komme vidare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Tore H Vigerust

Er ikke denne kilden publisert en gang tidligere (enn Ørsta-boka 1933), f eks i Personalhistorisk tidsskrift eller lignende ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Jonson Dale

Dei viktigste dokumenta er fullstendig og godt gjengitte i Myklebust: 'Ørsta', somme også i Diplomatarium Norvegicum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

ok, det er den jeg trenger; jeg skal sjekke i Ørsta-boka, men mener at ættleggen er trykt tidligere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.