Gå til innhold
Arkivverket

[#55990] Hvor ble det av Thora?


Gjest Ole Verner Wennerberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole Verner Wennerberg

Thora Thoresdtr. ble født utenfor ekteskap 8/1 og døpt 27/3 1892 i Øyslebø i Vest-Agder. Foreldre var Thore Gasesen Gangsaa og Todne Nilsdtr. Todne giftet seg senere og kom til Flaa i Birkenes, Aust-Agder uten Thora. Hvor ble det av Thora? Håper noen kan hjelpe.Hilsen Ole V. Wennerberg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Eg finn dette, sjå øvst på sida: LenkeSå då stemmer ikkje det at foreldra gifta seg, eller gifta dei seg seinare?Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Beklagar! Eg leste setningen i fyrste linje slik:'...Gasesen Gangsaa og Todne Nilsdtr. giftet seg senere.....'Det stod jo 'Todne giftet seg senere...'Sorry!Men eg fekk iallfall temaet ditt opp på topp igjen :-)Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Ole Verner Wennerberg

Jeg har nå funnet litt mer om Thora. I 1900 bodde hun sammen med pleieforeldre Adolf Sævig og Amalie Sævig f. Kvaase ( begge fra Høvåg i Aust-Agder) i Elvegt. i Kristiansand Lenke: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=6&filnamn=f01001&gardpostnr=1149&personpostnr=12767&merk=12767#ovre>Lenke Konfirmasjon i Kristiansand i 1907 Lenke: Lenke I 1910 bodde denne familien i Eugeniesgt. i Oslo Lenke: LenkeI folketellingene er der litt forvirring om fødested, Todne bodde litt både i Tveit og Kristiansand men Thora ble iallfall døpt i Øyslebø som var Todnes hjemkommune. Thora giftet seg i 1913 i Oslo med Lars Christensen Steendal, også av Høvågslekt. Lenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.