Gå til innhold
Arkivverket

[#55996] Karl Johan Andersen f 1869 Sverige


Gjest Tordis Trønnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Tordis Trønnes

Håper det er noen som kan hjelpe meg med å finne opphavet til Karl Johan Andersen født 1869. Da han gifter seg i 1895 står det at han er fra Ludgo församling, Nykjöpings län. Faren er gårdsbestyrer Anders Gustav Johansøn. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?urnread_imagesize=big&info=ingen&hode=nei&show=88&uid=37809&js=j>LenkeJeg fant en mulig kandidat på FS LenkeHer er familien i 1900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ing-Britt Larsson

Hej I sveriges Befolkning 1890 står nedan:Post 129439 Andersson, Karl Johan arbetskarl f. 1869 i Ludgo (Södermanlands län, Södermanland) Ogift man, ensam i familjen Sleipner N:o 15 Adolf Fredrik rote 18 (Stockholms stad, Uppland) Födelseort i källan: Ludgo Söderm.Lägg in en efterlysning på www.genealogi.se och välj där anbytarforum. Kanske kan du få mer svar.Lycka till.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susann Sannefjäll

I Folkräkningen för år 1880 hittade jag:Personer i hushållet:Anders Gustaf Jonson, f. 1827 i Bettna Södermanlands län, StatdrängAnna Charlotta Häll, f. 1832 i Lerbo Södermanlands länSofia Augusta, f. 1866 i Lästringe Södermanlands länCarl Johan, f. 1869 i Ludgo Södermanlands länKan eventuellt vara din Carl Johan..HälsningarSusann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Takk Ing-Britt !Jeg skal forsøke din anbefaling.Den FS lenken fungerte ikke så jeg legger inn familien her:Anders Gustaf Andersson far Birth: 26 JUN 1847 Bjorklunda, Sodermanland, Sweden Christening: 29 JUN 1847 Bjorklunda, Sodermanland, Sweden Marriage: 13 DEC 1868 Lilla Malma, Sodermanland, SwedenAnna Sofia Jonsdotter mor Birth: 01 JUN 1847 Lilla Malma, Sodermanland, SwedenChildren:1. Anna Matilda Andersson Female Birth: 22 JUN 1867 Lilla Malma, Sodermanland,2. Karl Johan Andersson Male Birth: 25 MAR 1869 Lilla Malma, Sodermanland, :3. Marta Sofia Andersson Female Birth: 18 NOV 1871 Torshalla, Sodermanland, Sweden4. Augusta Charlotta Andersson Female Birth: 06 JAN 1874 Torshalla, Sodermanland, SwedenMvh Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Hei Susann ! Tusen takk !Jeg så ikke ditt innlegg før jeg hadde lagt inn min siste.Jeg tror nok du er inne på den rette familien her. Karl Johans datter het Anna Charlotta og det kunne jo være etter hans mor. Finner du noen av familiemedlemmene i 1890 ? Ser at faren er statdräng - hva er egentlig det ? I 1895 da Karl Johan gifter seg står deet at faren er gårdsbestyrer !Mvh Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Hei !Er det noen som har mulighet for å finne flere opplysninger om familien i Susann`s innlegg 3 ? Det stemmer at Karl Johan skal være det yngste barnet og det er fortalt at han skal være nr. 9 i søskenflokken.Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Sofia Augusta f 66 gifter seg med banvakt Svante Andreasson. Bor i banvaktstugan å Gunnarkjær i Tumbo. Barn Amalia Elisabeth f 1887 og Harry 1889

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Hei Tordis I 1890 tellingen står det at far og mor bor på Ramsun el Runholms trædgård hør til Sundbyholm i Sundby. Så hvis du søker på plassen kansje du finner noe bilder eller historie. Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susann Sannefjäll

Jag vet ju inte om det är rätt Carl Johan jag hittade i Folkräkningen år 1880. Jag har lite dålig tillgång till kykrböckerna denna period, så jag har liksom tappat bort han, jag fortsätter dock att leta.Till denne Carl Johan som jag försöket följa, har jag hittat 5 syskon till han.HälsningarSusann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tordis Trønnes

Tusen takk Susann !Jeg har fått mange nyttige opplysninger etter at jeg la ut etterlysning på genealogi.se under Sødermanland - Ludgo. Det stemmer at Carl Johan har 5 eldre søsken. Faren døde i 1895 og moren flyttet til Norge i 1899 så jeg er nå ganske sikker på at dette er rett familie. Jeg håper på å få mer om eventuell etterslekt til søskenene.Mvh Tordis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.