Gå til innhold
Arkivverket

[#56009] Skifte, Hitra, 1782


Gjest Charlotte Hagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Charlotte Hagen

HeiLurte bare på om det er noen som har anledning til å sjekke hvem arvingene til Marit Gudmundsdatter Meland er i hennes skifte?419 Marithe Gudmundsdatter Melland Marithe Gudmundsdtr. Melland Hitra 1782, Bok nr. 9, Folio 928, Rull HF1827På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charlotte Hagen

Ok, hva kan jeg spørre etter her og hva må jeg til Statsarkivet i Trondheim etter? Sist jeg henvendte meg til de for et skifte, ba de meg kontakte Riksarkivet i Oslo. Er bare litt forvirret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Skifteprotokollene som kommer fra Møre og Romsdal, Sør- og Nord-Trøndelag og Nordland ligger i Statsarkivet i Trondheim.Riksarkivet har negativfilmer av skifteprotokollene, og har noen positivkopier av filmer. Noen av mikrofilmene kan lånes gjennom bibliotekene.Statsarkivet i Bergen har skiftene fra Hordaland og Sogn og Fjordane, og kan gjøre oppslag der. Det materialet vi ikke har, kan vi dessverre ikke gjøre oppslag i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.