Gå til innhold
Arkivverket

[#56010] Kopiering fra kirkeboka


Gjest Dag Fjær
 Del

Recommended Posts

Gjest Dag Fjær

Dette er sikkert nok tatt opp tidligere, men jeg repeterer.Hvorfor, når jeg har funnet noe interessant i KB, lar det seg ikke å kopiere denne informasjonen?Jeg skulle ønske at jeg kunne kopiere deler av kirkeboka direkte uten å måtte gå via et annet tekst/billed-program for å kunne lime dette inn i min dokumentasjon.Vær så snill å oppheve kopisperre på kirkebøkene !mvh Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Oldervoll

Eg trur du vender spørsmålet ditt i feil retning. Det er ingen kopisperre på kyrkjebøkene. Du kan kopiera sider så mykje du viul. Om eg forstår deg rett ønskjer du å klippa ut ein del av ei kyrkjebokside for å lima inn i eit anna dokument. Grunnen til at du ikkje kan det er at nettlesaren din ikkje kan det. Så vidt eg veit kan ingen nettlesarar det. Du må med andre ord venda spørsmålet ditt mot nettlesarprodusentane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Jo, det kan jeg gjøre med et lite tilleggsprogram: Gadwin Printscreen. Det ser på hele skjermen som et bilde, og jeg kan velger ut den delen jeg vil legge i utklippstavla eller lagre som billedfil. Programmet er (eller var i alle fall da jeg hentet det) freeware. Jeg tror jeg bruker det slik du ønsker å kunne gjøre, Dag.http://www.Gadwin.com - Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.