Gå til innhold
Arkivverket

[#56014] Richard Fugelseth, født 1883 Tysnæs?


Gjest Hanne Heen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Heen

Jeg leter etter foreldre til Richard Bernhard Fuglseth som i følge opplysninger når han døde i 1929 skal være født 1876. Han var smedmester, og døde i Ny Ålesund på Svalbard, ble gravlagt i Ålesund hvor familien bodde. Han blir gift med Annie Karoline Amalie Christensen som skal være født 1883 i Chicago, IL, USA. Ved FT1900 finner jeg i Bergen Rikkard Fugleseth, smedelærling og født 1883 i Tysnæs. Tror dette kan være rett person selv om fødselsåret ikke stemmer, finner ham ikke i noen av kirkebøkene for Tysnæs hverken født i 1876 eller 1883. Fuglseth har jeg alltid forbundet med Bolsøy i Møre og Romsdal, men det kan jo selvfølgelig være et navn fra Hordaland også.Ved eldste barnets dåp i Ålesund i 1907 er Fisker Nikolai Fugelset og hustru Marta nevnt som faddere, dette tror jeg skal være Rikards foreldre. For i dødsannonsen hans i 1929 er moren oppgitt med navnet Marta Fuglseth. Jeg finner hverken Nikolai eller Marta i FT1900, er det noen som er bedre til å søke? Får heller ikke noen treff på IGI på Family search. Har heller ikke funnet vielsen til Richard og Annie, men de kunne jo være gift hvorsomhelst, både i Norge, Svalbard og i USA. Er det noen som har kjennskap til denne familien?Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

Hei CarstenTusen takk skal du ha. Dette vil jeg nok tro er rette personene ja. Da var det riktig med at det navnet stammet fra Bolsøy. Men det kan vel ikke være mulig med 2 Rikard Fuglseth som er smedelærling på samme tid? Skulle tro at det da var en feil i Folketellingen for 1900. Vel da er jeg i alle fall på rett vei og et godt stykke videre. Det var denne som var den vanskeligste så langt antar jeg når jeg bare hadde fornavn og slektsnavn. Tusen takk igjen.Mvh Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.