Gå til innhold
Arkivverket

[#56027] Når giftet Neangel Kitener Eriksen ,Strømmen, Andørja,Ibestad


Gjest Per Sørdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Per Sørdal

Hei. Er det noen som vet når Neangel Kitener Eriksen, f 1903. Strømmen, Andørja, Ibestad, giftet seg med Johanne. Når var Johanne født, og hvor. Pikenavnet? Hilsen Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Grethe Tusen takk. Nikolai og Anna hadde 2 sønner med navnet 'Neangel' 1. Neangel Kitener Hagen Eriksen f 5 okt 1901 d 4 jan 1903 Kirkebok Ibestad Ibestad 1901-1914 s 378 n 1. 2. Neangel Kitener Eriksen f 15 okt 1903 Strømmen Kirkebok Ibestad Ibestad 1901-1914 s 51 n 40 At det var 2 negel fikk jeg av Åse 55928 Andørja, Ibestad,Troms (13) Mens Johanne, hans kone vet jeg bare fornavnet på. Hilsen Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Grethe Jeg har et navn og Årstall. Nelly f 1934 Strømmen Det må sikkert være noen før, for når Nelly ble født var faren 31 år.Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Åse Kristiansen

Har du lett gjennom Kirkebok for Ibestad for å finne vielsen? Du skriver at Nelly er født på Straumen i 1934, har du sett etter om hun kan ha søsken født før 1929? Bodde Neangel og Johanne på Straumen eller flyttet de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Åse Jeg er ikke sikker på om de flyttet fra Straumen. Jeg har sett gjennom kirkebøkene for Ibostad, men finner ingen barn eller når de giftet seg. Nå har jeg klart å spore et av de gjenlevende barna (en etterklatt) Han vil ta kontakt med meg når han kom hjem fra Danmark om noen dager. Står det mye om familien i 'Astafjord bygdebok III ? Tusen takk så langt. Jeg skal gi lyd fra meg når jeg får vite noe fra etterkommeren. Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Grethe Tusen takk. Det er nok Neangel som er på gården i 1950. Han er da bare 47 år. Jeg aventer spent på etterkommeren, hva han sier når han kommer hjem og kontakter meg. Jeg hadde også håpet på at det skulle være noen rundt Ibestad og allerhelst Strømmen, som brukte debatforum og sitter inne med opplysninger, kunne komme på banen med ferske nyheter Jeg skal låve at de som hadde hjelpt meg hittil skal få høre enden på denne etterforkningen: Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Andreassen

Neangel, eller Angel som han ble kalt, bodde i Straumen og døde der 7 nov 1942. Han var gift med Johanna Kirstine Jørgine Evensen fra Årbostad. Hun døde 23 jun 1960. De er begge gravlagt på Engenes kirkegård. De hadde 6 barn: Arnt, Edith, Eli, Anne, Nelly og Nikolai. Johanna fikk som enke en datter - Hildur. Neangel og Johanna må ha giftet seg ca. 1927 da eldste sønn er født ca 1928.Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Her går det fram hos Rita at Neangel døde i 1942. Kanskje eiendommen da står i hans navn, mens det egentlig var enka som satt på den i 1950...Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Per Sørdal

Hei Tusen takk Rita og Grethe. Dette var gode nyheter. Nå har jeg mange tråder å ta tak i. Det er kun Eli som lever av disse. Han vil jeg få kontakt med når han kommer hjem fra Danmark. Igjen tusen takk Hilsen Per

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Andreassen

Hei Per. Lurer bare på hvor du kommer inn i slekta til Neangel. Han er søskenbarn av min mor fra Straumen.min epost: ritasepostkrølllive.noRita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Roald Pedersen

Hei Rita og Per! Neangels søster Edvarda er min bestemor. Et søskenbarn av meg, og meg selv har planer om å få oversikt over etterslekta til Neangels foreldre Nikolai Alberg Eriksen og Anna Maria Elise Nilsdatter fra Straumen. Jeg vil gjerne komme i kontakt med dere. epost: roald.pedersen at roaldnet.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.