Gå til innhold
Arkivverket

[#56030] Elisabeth Schauer Muus, finner ikke hennes dåp


Gjest Ingvild Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ingvild Hansen

Elisabeth ble gift 10.5.1793 i Stjørdal,Lenke øverst på høyre side. Hun skal etter opplysninger på gl. stamtavle være datter av presten Muus i Snåsa. I FT 1801 er hun 48 år. Jeg finner henne ikke dåpen hennes i Snåsa, og jeg er gått surr i de mange prestene i slekten Muus. Jeg har funnet en Elisabeth Schauer g. Grøn, død i Snåsa 1753, så jeg tenker hun er oppkalt etter henne. Takknemlig for hjelpMvh Ingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Jeg har en Petter Johan Nilsen Muus (1682-1750) sogneprest til Snåsa. Han skal ha vært gift med Dorothea Danielsdt. Pristroph. Mere har ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingvild Hansen

Dette var bra hjelp, tusen takk! Nr. 11 Povel Muus er hennes far, mor Kirsten Angell Vollquarts. Jeg ser det av opplysningen om at deres datter Abel Margrethe bor hos søstersønnen Paul Johan Wiig, han vet jeg er sønn av Elisabeth Schauer Muus. Og Abel bor hos Elisabeth i 1801. Kirkebok for Snåsa 1750 og noen år frem er vanskelig. Barnets navn og fadderne er nevnt, men ikke foreldrene som jeg leser det.Hilsen Ingvild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.