Gå til innhold
Arkivverket

[#56053] Los Jacob Jacobsen Hævrøen f- 1802 og hans etterkommere?


Gjest Terje Aarland
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Aarland

Etter det eg veit så hadde Jacob Jacobsen to barn ein son som hette Ole og han var min oldefar, så hans etterkommere har eg all info om, men han hadde ei dotter som hette Karen eller Kari f. 1834 og ho var gift med Albrekt Albrigtsen Hevrøen og dei budde i Bratta i Austevoll. Etter det eg har info om så fekk dei tre barn, men berre ein av dei hadde etterkommere og dei budde i Fitjar.Er det nokon som kan gje meg info om alle etterkomarane etter Los Jacob Jacobsen Hæverøen, men ikkje info om sonen Ole og hans etterkomarar. Alt anna er av interesse. På dette tidspunktet høyrte Hævrøen under Sund, men det er mulig at Bratta høyrte til Fitjar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

De hadde sønnene Albrigt f. 1863 og Jakob f. 1865 og i allefall en datter, Elseborg Gurine, f. 1873 (nr. 63) [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070103630280.jpg>LenkeHer i 1900-tellingen finner jeg sønnen Albrigt, f. 1863, bosatt på gården Bratten i Austevoll med kona Malene Knutsdatter og fem barn. Finner foreldrene til Albrigt i samme husholdet og søsteren Elseborg, f. 1873, som er ugift

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Jeg har ni barn på Albrigt (død 1939 på Tveit, Fitjar) og kona Malene Gurine Knutsdtr. Aarbø (f. 1867 Årbø, Fitjar). Paret var gift i 1889.Barn:Katrine Jensine f. 1890, gift med Ole Tufteland.Britha Andrea Albrigtsdtr. f. 1892, gift med Lauritz Gloppen.Knut Andreas f. 17.8.1894, død Jun 1987 in Mchenry, Foster, North Dakota. Reiser til USA den 7. juni 1913. Det er oppgitt at han reiser til familie. Kalte seg Knut A Twedt i ND, og var gift med Thelma.Anna Mathilde f. 1896, gift på Tveita, Fitjar.Albrigt f. 1898, død 21.12.1898, begravet 29.12.Alfred Emil f. 1899, gift med Matilde Gloppen og budde på Tveit, Fitjar.Johanna Marie f. 1901Jens f. 1904.Maria f. 1907Men jeg mistenker at du har dette fra før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Dette er den rette familien. Dersom det er noen som veit noko om dei andre etterkomarar eller om det er mulig å få noko info om etterkomarane etter:Albrigt (død 1939 på Tveit, Fitjar) og kona Malene Gurine Knutsdtr. Aarbø (f. 1867 Årbø, Fitjar). Paret var gift i 1889. så hadde det vert fint. Evn info om dei av desse som lever i dag, kan sendast til:austevollslekt@gmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Slik jeg forstår lenka i innlegg 11 så fikk ikke Jakob barn? Da var det kanskje bare Albrigt som fikk etterkommere av Kari/Karen sine barn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Jeg har søkt under fødsler i kirkeboken fra Korskirken fra 1898 - 1900, men har ikke funnet om Jakob fikk barn før han døde? Det er jo, en viss mulighet for at det kunne være barn i dette ekteskapet, men de hadde ingen i 1900, men kunne ha hatt før han døde i 1901?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Gifte Ingeborg seg opp igjen etter at mannen Jakob døde? Jeg har ikke klart å funne ut om paret fikk barn sammen. Det er jo en mulighet at de kunne fått barn selv om det ikke stod noe om det da han døde. Mulighetene for at det kom barn innen en viss tid etter at han døde er jo også tilstede? Flyttet Ingeborg ut av Bergen etter at hun ble enke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Aarland

Kan det tenkes at enka etter Jacob Bratten (Albrigtsen) giftet seg opp igjen etter at mannen hennar døde. Her har jeg funnet vielsen deres, men det er den samme som er nevnt tidligere og som man har funnet i den skanna kirkeboken. LenkeLikevel er det sikkert store muligheter for at enken giftet seg opp igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.