Gå til innhold
Arkivverket

[#56057] Engel Olsson Baldersheim, Strandvik gift m/ Christi Jensdtr. 1682 Hvem var hun?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Engel Olsson giftet seg i Strandvik, Hordaland 15.10.1682 med Kristi Jensdtr. LenkeHun var angivelig 73 år da hun døde på gården Tvedt i 1736. Er det noen som har kunnskap om hvor hun kom fra, og hvem som var foreldrene hennes? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg løfter denne opp igjen i håp om at noen med god kunnskap om Fusa/Strandvik området kanskje kan hjelpe meg med identiteten til Christi Jensdtr. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne K. Landholm

Hei!Etter en kjapp titt i Fusa/Strandvik- soga har jeg enda ikke funnet annet enn dette: Engel St.Baldersheim 1642-1714/1727 . var 'Bodsmand' g.1682 med Kristi Jonsdtr. b. St.Baldersheim. Engel Olsen Baldersheim er sønn til Ole Olson Nordtvedt 1616-1714 g ca 1640 m Ingebjørg Torbjørnsdtr.Vindenes 1621-1696, b. Baldersheim, bruker på Tveit ca 1650-1700.Ser at dette paret også er i den slekten jeg holder på med! Skal lete litt mer senere og se hva jeg kan finne.Mvh.Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for responsen Anne.Ja, Engel har jeg noenlunde kontroll på, men kona er det langt vanskeligere med. Ved ekteskapet i 1682 er hun innført som Jensdtr. men i andre sammenhenger er hun ført som Jonsdtr. Jeg vil jo anta at om hun hadde vært fra Baldersheim, så kunne man ha funnet henne igjen der i bygdeboken. Skulle du finne noe mer ang. identiteten hennes er jeg interessert i å høre om det. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne K. Landholm

Hei igjen!Er nok ikke kommet nærmere noen løsning på hvem Christi/Kristi Jensdatter/Jonsdatter var datter til.. Men kan dette være hennes søster?Bror til Engel; Hans Vindenes Tveit 1651-1733,g 1677 m Marta Jonsdatter 1652-1730, de var på Vinnes 1679-1708. Det er jo en mulighet, men vet jo ikke hvem foreldrene er til Marta Jonsdatter heller.Har ikke den bygdeboka som omtaler Vinnes så jeg kan derfor ikke får sjekket hva som evt. står der.Mvh. Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen Anne for nytt interessant innspill. Vi kan jo håpe at noen med tilgang til den rette bygdeboken kan sjekke dette for oss.Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.