Gå til innhold
Arkivverket

[#56058] Johanne Emilie i Fredrikshald 1874 -hur gick det sedan?


Gjest Gullbritt Zohra Karlsson
 Del

Recommended Posts

Gjest Gullbritt Zohra Karlsson

Hur kan jag göra för att få veta hur det gick för Johanna Emilia, född 1859 i Lur, Sverige, inflyttad med föräldrarna till Fredrikshald 1865 enligt folketellinga för Halden och konfirmerad 1874? Har letat bland vigda 1878-1898 och utflyttade mellan 1865-1900 utan att hitta henne eller hennes föräldrar, Ole Nilsen och Beata Eriksdotter, födda omkr 1827 resp 1825.Mvh Gullbritt Zohra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det finnes veldig mange Johan(n)e-Johan(n)a i 1900 som er fra Sverige og født 1859 +-1. De som er gift har tatt mannens etternavn.Fant en med fullt fornavn og det er jo en mulighet Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Slik gjør jeg det. FT 1900 hele landet. Født lik 1859 +-1år, fødested begynner med sv..., fornavn begynner med johan....Rekkefølgen begynner jeg gjerne med den opplysningen som det sannsynligvis ikke er så mange av slik at det blir færre å velge mellom når jeg søker på neste opplysning. Men du kan bruke hvilken som helst rekkefølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Av konfirmasjonen i 1874 ser jeg at Johanne Emilie er født 4.10.1859. Finner denne vielsen i Bragernes kirke, Drammen i 1885: Bruden heter Johanne Emilie, f. 4.10.1859, og hennes far er Ole Nilsen. Det står også at bruden er konfirmert 1874 i Fredrikshald (se nr. 4) Lenke. Og dette må da være samme damen som Berit har funnet i Glemmen i 1900.Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gullbritt Zohra Karlsson

Tack ska ni ha för tipset hur jag ska gå tillväga för att söka personer i FT och på så vis kanske hitta fler släktingar i Norge och för upplysningarna jag fått om Johanne Emilie. Länken till vigseln 1885 går inte att läsa så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Blir det for smått? Hvis du bruker mus og setter pilen nederst i høyre hjørne, skal du få opp en firkant med fire piler i hvert hjørnet. Klikk på den og så blir bildet automatisk forstørret til 100%.Grethe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.