Gå til innhold
Arkivverket

[#56071] Asløv(f) Berg Olsen Wangsmo f.25.6.1886 Grytting i Vesterålen


Gjest Arnfinn Wangsmo
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfinn Wangsmo

Asløv ble gift den:12.12.1909 med Anna Oline Nordtømme f.1.6.1888 Leifset,Fauske.Er det noen som har opplysninger om disse etter 1909.Jeg vet at de var i Sulitjelma og at Asløv var pasient ved Kysthospitalet i Stavern i 1953 ifølge en Repotasje i Nordlands Framtid den:26.11.1957 'om en farende svend falt til ro i Sullis'Fikk de noen barn?Hvor endte de sine dager?Han er bror til min farfar Andreas Bertnius Olsen Wangsmo som har vært debattert i dette forum før.Takknemelig for all bistand.mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk for tipset.Det eneste jeg har sjekket der er gravstedene,men der var han ikke.Muligheten er jo å ta kontakt med Historielaget i Sullis?Etter avisutklippet så var han jo med i foreningsarbeide og spilte trekkspill så det jomet rundt hans bolig.Jeg venter på flere innspill.mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

Sender en lenke fra ARKIV I NORDLAND Arkiv i Nordland [Tilbake] [Nytt søk] [Hjelp] Kommunenavn Alle ALSTAHAUG ANDØY BALLANGEN BEIARN BINDAL BODØ BRØNNØY BØ DØNNA EVENES FAUSKE FLAKSTAD GILDESKÅL GRANE HADSEL HAMARØY HATTFJELLDAL HEMNES HERØY LEIRFJORD LURØY LØDINGEN MELØY MOSKENES NARVIK NESNA NORDLAND RANA RØDØY RØST SALTDAL SKJERSTAD SORTLAND STEIGEN SØMNA SØRFOLD TJELDSUND TRÆNA TYSFJORD VEFSN VEGA VESTVÅGØY VEVELSTAD VÆRØY VÅGAN ØKSNES Sektor: Alle Privat Kommunalt Fylkeskommunalt StatligArkivnavn som inneholder eller begynner med Vis rader Viser 1-13 av 13 Arkivid Arkivnavn Tidsrom AS-106/05 Sulitjelma Grubesr Pensjonistforening 1912-1999 AS-119/04 Sulitjelmakantaten 1938-1994 AiN-1002/98 Sulitjelma Utviklingsselskap 1979-1987 AiN-1007/03 Sulitjelma Turistforening 1837-1953 K-1840.514.01 Fauske kommune. Byggekomite for Sulitjelma skole 1913-1969 K-1841.510.01 Fauske kommune. Skolestyret. Sulitjelma folkeskole 1892-1987 K-1841.522. Sulitjelma kommunale høyere almenskole 1919-1958 NA009 Brakkelaget, Ny-Sulitjelma - NA011 Sulitjelma Sam.org. - NA113 Sulitjelma Arbeideridrettslag 1932-1940 NA116 Sulitjelma Ungdomslag 1926-1936 NA128 Sulitjelma Polarpels 1930-1948 NA129 Sulitjelma Kooperative Kvinneforening 1928-1963Sider: 1 Ann-MarySøketjenesten er besøkt 6684 gangerAnn-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk igjen ann-mary.Etter det jeg forstår så må man bestille oppslag fra dette Arkivet?Hvis det er noen elektroniske 'spor' etter Asløv i en eller annen sammenheng så ville jeg vel ha fått treff? mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

Jeg vil tro det,det kan være vrient noen ganger å finne de rette folkene man prøver å finne.Kanskje noen andre i forumet kan ha kjennskap til Asløv og Anna Oline? Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Hei. Det eneste jeg har funnet hittil er vielsen i Sulitjelma : Lenke Ifølge register i slektsbøkene for Skjerstad (inkl. Sulitjelma) står Asløv B. Vangsmo oppført med både ei Anna og ei Jenny,så jeg tipper han var gift 2 ganger.Har desverre selv ikke den aktuelle boka. Får ikke sjekket dette før i morgen,da kan jeg låne bind 4 hos en slektning,i den boka skal familien Vangsmo være omtalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk til dere.Vielsen har jeg funnet før så den er ok.Det skulle ikke overraske meg at han også hadde flere forhold slik som sine søsken,så det blir spennende om du finner noe mere om Asløv.Hvilken bok gjelder dette?mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Hei. Boka der han ifølge register skal være omtalt med hustru/hustruer og ev. barn heter 'Slektsbok for Skjerstad og Fauske bind 4'.Mulig det også kan stå noe der om hvor de eventuelt dro etter at de forlot Sulitjelma.Skal notere ned det jeg finner om ham,og så kan du jo få tilbakemelding i kveld hvis du vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Hei. Det var nok skuffende lite som sto i slektsboka ! Men etter opplysning om vielse med Anna Nordtømme,(ingen barn står oppført her)står det bare at ekteskapet ble oppløst.Han giftet seg 2. gang med Jenny Kvæl,f. på Kvæl i Beiarn 13.03 1898. Vielsesåret står ikke,og her er heller ingen barn oppført. Hans 1. hustru ble gift med en Martin Pedersen fra Meisfjord,de bosatte seg i Ballangen, etter Sulitjelma. Det står ingenting om hvor det ble av Asløv og Jenny etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk for det,det var jo en bra opplysning tross alt,nå vet vi litt mere om han og kan prøve å finne ut om han ble der oppe i Beiarn.Det er utroligt hva som kommer frem når man begynner å grave i slekten.mvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Harry Aronsen

Hei! Asløfs første kone Anna var min morfars søster, så jeg har paret i min slektsdatabase. Dessverre vet jeg ikke mer om Asløf enn det som fremkommer i denne tråden, men de hadde iallefall ingen barn. Mvh Harry A.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Til innlegg 11.Fra 'Slektsbok fra Beiarn' 1979.Jenny Hansen var gift med Edvin Gusjås f. 1896 i Kristiansund. Paret hadde et barn, Trygve født 23/8 1917. Trygve står det også mer om, men siden det er så pass nært opp til vår tid, lar jeg være å ta det med. IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Eide

Når jeg ser nøyere etter, står det ikke noe om gift, men Jenny Marie Hansen og Edvin Gusjås opptrer vel heller som et par som har et barn sammen. I alle fall står det ikke g. slik som for en del andre og det må nok tolkes som at de ikke er gift. IE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfinn Wangsmo

Takk for innspill.De står som ugifte ved Trygves dåp den 21.10.1917,men det pussige her er at Asløv er fadder!!! Asløv ble gift med Jenny den.3.2.1920 etter at Asløv og Anna ble skilt i 1919.Det var litt av vært i gamle dager også.Til Harry,hvis du vil utveksle noen opplysninger så er min mailadr:awangsm@online.nomvh Arnfinn Wangsmo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.