Gå til innhold
Arkivverket

[#56076] Olga Leonora Andersen 1893 Stamnes


Gjest Birgith Andreassen
 Del

Recommended Posts

Gjest Birgith Andreassen

Vet noen hvor hun ble av som voksen? Hun var datter av Anders Hansen og Anna Tanke Aronsen, og hun hadde tre brødre: Aron,-Nordahl og Tilinius(?) og en søster: Gudrun. Moren dør før 1900 og på 1900-tellinga er kun faren og guttene sammen. Olga Leonora finnes da som fosterdatter av Peder Henrik Walnum Johansen på gården Sandnes (en av dem,-det er mange der!) Jeg ønsker mulige opplysninger om hvor -hvem-når-giftemål og om eventuelle barn. (Jeg finner ikke søskenene hennes som voksne heller!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Tusen takk,men dette vet jeg faktisk.Det er så ugreit å vite hvor folk drar for å gifte seg/få arbeid!!! Det mangler litt på 'utflyttede' i noen kirkebøker. Håper på mer hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Visst du ser på konfirmasjonen eg la lenke på, så står det at far til denne Olga Leonora fødd i 1893 er Anders Andersen! Men mora er Anna Thanke Aronsdtr.Her er ei anna Olga Leonora Andersen, fødd i 1887, med same mor og far Anders Gunelius Hansen..... sjå nr 10: LenkeKva tyder dette?Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

Dei må ha fått to jenter ved navn Olga Leonora. Her er Olga Leonora fødd i 1893. Det må vera same jenta som blir konfirmert i 1908?Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

Hei Birgith! Har funnet ei som heter Olga Andersen,født 14/2 1893,men det er vanskelig å si om dette kan være din Olga Leonora.Om du mener at det er feil eller mangler i vårt system så kan du tipse oss om dette. Under vises aktuell post. Legg inn korrigeringen i aktuellt felt eller bruk kommentarfeltet nederst på siden Feltnavn Verdi i systemet Ditt forslag til ny verdi Id 678270 Fornavn Olga Etternavn Andersen Pikenavn Tittel Bosted Født dato 1402 Født år 1893 Fødested Død dato 0409 Død år 1979 Død sted Begravet dato 0809 Begravet år 1979 Kjønn Merknad Teig Felt 040 Rad 25 Gravnr 010 Minnetekst Gravplass Vestre gravlund kommune Oslo Fylke Oslo Kirkesogn Fagerborg Prestegjeld Fagerborg prestegjeld Prosti Oslo Domprosti Bispedømme Oslo Registrerings foretak Kirkevergen Adresse Registrator Oslo kommune, Gravferdsetaten Registrering ferdig Februar 2006 Fotograf Petter Heier Merknad Bidratt med bilder: R.Olsen, C.Nordseth, M.Berggren, E.Korsberg, S.Nyløkken Om registreringen Kirkevergens databaseAndre kommentarer:Registrert av:(Navn, e-post etc.) Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Bakketun

I fylgje konfirmasjon i 1908 var iallefall Olga Leonora fødd 14. febr 1893. Kanskje Ann-Mary har funne rett dame?Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Her var det mange å takke! Det er trolig at Anders og Anna fikk to Olga Leonora. Jeg kan sjekke under 'døde'. Faren het (uten tvil,-han var min bestemors bror) Hansen til etternavn.Når barnet hans fikk etternavnet Andersen, så har vel om ikkwe presten, så kanskje klokkeren skrevet Andersen på far også! De var ikke alltid så nøye. Tilinius Høyem var navnet på den ene broren (Tilinius er et navn, Tilivius tror jeg ikke er et.... Dessuten står en maken 'n' i navnet rett over i kirkeboka. Hva angår siste svar, så er det spennende. Jeg skal I morgen kontakte 'kirkegårdsstyrelsen' for å høre hvem som steller den graven, eller er ansvarshavende. Ellers så stussa jeg litt over det som sto under den første linja, dette med 'feil eller mangler i vårt system osv'. Var den meldinga til meg, eller hva er dette for noe skummelt? Tusen takk i alle fall. Om noen finner ut hvor brødrene og søstra tok vegen så blir jeg kjempeglad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

ang. det med feil og mangler osv. det er nok noko Ann Mary har kopiert saman med det som stod om Olga Leonora, og som ho har gløymt å sletta før ho la inn innlegget. Altså ikkje noko skummelt :-)Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Det er bra,-jeg er jo ltt 'urøynd' i faget! Jeg fant forresten ut at det sto noe som kunne tyde på konfirmert i 'Trondhjem' 25-6-1913 som merknad under dåp på Olgas søster Gudrun. Jeg finner henne ikke i noen kirkebøker i Trondheim under konfirmerte.I adressebok for Trondheim 1920 finnes tre frøkner Gudrun Andersen og en Gudrun Restad født samme dag og år er begravet i Trondheim. Man kan ikke godt spørre dem heller...(heldigvis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Det er der det mest 'urøynde' kommer inn,-jeg har ikke den fjerneste ide om hvordan man sender lenker... Det er i alle fall i kirkebok for Alstahaug-Stamnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

Det var vel denne damen du fant også,i Trondheim? Id 1049772 Fornavn Gudrun Etternavn Restad Pikenavn Tittel Bosted Født dato 0108 Født år 1898 Fødested Død dato 1210 Død år 1982 Død sted Begravet dato 1005 Begravet år 1983 Kjønn k Merknad Teig Felt 55 Rad HA Gravnr 04 Minnetekst Gravplass Tilfredshet kommune Trondheim Fylke Sør-Trøndelag Kirkesogn Domkirken (Trondheim) Prestegjeld Domkirken prestegjeld (Nidaros) Prosti Nidaros Domprosti Bispedømme Nidaros Registrerings foretak Kirken i Trondheim Adresse Registrator Kirkevergen i Trondheim Registrering ferdig Mars 2006 Fotograf Grete Sletten Merknad Fotografering pågår. Noen bilder er levert av Unni Fornes Om registreringen Kirkevergens databaseAndre kommentarer:Registrert av:(Navn, e-post etc.)Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

Det kan du gjøre! På samme kirkegården lå en Ingvald Restad også,født 17/9-1898,kanskje det kan være mannen hennes: 1049773 Ingvald Restad Overformann N.S.B 1709 1898 2406 1970Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Birgith Andreassen

Bare et lite 'komma' om hvor pussig livet kan være: Da jeg leste lenka med Gudruns konfirmasjon, fant jeg på samme side, altså konfirmert samme dag, samme sted min tante Dagny Henriette Vulvik. Hun var datter av Anders Hansens søster Anna Marie, altså var Dagny Gudruns kusine. Da må hun også ha vært min mor Alvildes kusine og JEG HAR ALDRI NOENSINNE HØRT NOEN AV DEM ELLER ANDRE TANTER NEVNE NOEN GUDRUN!!! Mormor traff jeg aldri, da hun døde tre år før min fødsel. Det kan jo ikke gå an å bo så nært og ikke vite om hverandre! Dette var snodig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ann- mary engum

Hei Birgith!Ja,det var ikke rart du ble overrasket!Man oppdager mange pussige ting når man forsker på slekta!Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.