Gå til innhold
Arkivverket

[#56079] Søker info om min farmor og olderfar på mors side


Gjest Liv Gundersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv Gundersen

Jeg håper at noen kan fortelle meg mer om min farmor Anna Lundteppen født rundt 1900, gift med Aksel Mørkhagen f. 1899. Hun kom fra Melåsberget ved Elverum. Er også interessert i opplysninger om min olderfar Patrik Larsson ( larsen)f. 6. juni 1859, som antagelig kom fra Va'rmland i Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg lurer på om dette kan være den Patic Larsson fra Värmland som du søker? Lenke Kan hende du kan spørre Anne Lene Hagen som tilbyr opplysninger fra svenske kilder her om Patric Larssons opphav?Mvh. Gunn Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er en Patric Larsson fra Värmland, muligens samme som jeg fant på Fam. s. Her i Oslo i 1900. Vet ikke om dette er den du søker? LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Susann Sannefjäll

Detta hittade jag på svenska EMIBAS cd skivan: Larsson, Patrik Arbetare (ogift man)f. 6/7 1859 i Östervallskog, Värmlands län (Värmland)Utvandrad 21/1 1885 från Stommen, Östervallskog, Värmlands län (Värmland) till Oslo fylke, NorgeKälla: Husförhörslängd, s. 229Emibas emigrationsakt: Östervallskog S 1885 007Onormerade namnformer:Destinationsort: Oslo Destinationsland: Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kan dette være en mulig kandidat til Aksel f. 1899 , her på Mørkhaugen i Elverum i 1900? LenkeLegg merke til fars fornavn Otto, det kan muligens passe med det etternavnet som han er ført med ved vielsen?Håper dette er den rette familien.Carsten har jo funnet vielsen og Anna med foreldre før her.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ser at jeg har skrevet Mørkhaugen og ikke Mørkhagen i 1900 tellingen, Beklager. Flott at du også får hjelp i Svenske kilder.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.