Gå til innhold
Arkivverket

[#56091] Skrifttyding - Berg og Torsken, Mini nr. 3 (1872-1879), Ekteskap - fødested.


Gjest Erling Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Erling Kristiansen

I Post 27 , Side 103 - er det inngått et ekteskap mellom Kristoffer Pedersen f: 1843 og Ingeborg Nilsdatter KrogKilde:Kildeinformasjon: Troms fylke, Berg og Torsken, Ministerialbok nr. 3 (1872-1879), Ekteviede 1876, side 103. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6718&idx_id=6718&uid=ny&idx_side=-79>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling Kristiansen

Hei. Takk for innlegget.Jeg har søkt i FT og ikke funnet noe på eller rundt bynesset. Samme gjelder kirkebøkene rundt bynesset (Buvik, Bynesset og Børsa). Resultatløst.Men takk for forslaget likevelmvh Erling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling Kristiansen

Hei.Takk for innspillet. Jeg fant ved kommende i kirkeboka: Kilde:Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Buvik i Byneset, Klokkerbok nr. 666C01 (1816-1847), Fødte og døpte 1843, Døde og begravede 1816-1817, side 96. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=16274&idx_id=16274&uid=ny&idx_side=-98>Lenke Permanent bildelenke: LenkeMen i Ministerial boka står han ikke og det nærmeste jeg kommer er:Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Buvik i Byneset, Ministerialbok nr. 612A07 /2 (1829-1845), Fødte og døpte 1844, side 100. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling Kristiansen

Jeg vet det og det er derfor Møre og Nord-Trøndelag ble nevnt for der er det mangelfult i disse tellingene og de ligger nærmest for flytting ifra Buvika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Odd Villy Ovesen

Hvordan vet du at dette ikke er riktig person?? For meg ser det helt korrekt ut. Du har jo også funnet riktig person i ministerialboka, nemlig Christopher født 7/12-1843, foreldre Peder Nielsen og Ingeborg Christensdatter, bopel Leraandaasen. Vær oppmerksom på at foreldre og faddere til nr 2 og 3 (Christopher og Rasmus) er byttet om i ministerialboka (er presisert under navnene). At du ikke finner Christopher i 1875-tellingen som ligger på nett, er ganske naturlig, for hva angår Bynesset, så er bare et fåtall tatt med (nærmere bestemt 56 stykker).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erling Kristiansen

Takker for innspill og når jeg studerer nærmere så ser jeg også dette.Nå begynner dataene å falle på plass her.Til alle - takk for hjelpenErling

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.