Gå til innhold
Arkivverket

[#56119] Fodstad på Toten. Anne Olsdatter Fodstad på gården , hvem var hun?


Gjest Gry Axelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Gry Axelsen

Anne Olsdatter Fodstad er i 1736 ført opp at hun har begått leiemål med Johan Andersen. Men jeg finner ikke barnet født på Toten.Jeg greier ikke å tyde etternavnet hans, men har sjekket at hans far Anders Ellingsen har samme navn. Anders Ellingsen kjøper gården Kobberstad.Hvem var Anne Olsdatter Fodstad datter av?første side, første rad, siste på 1736Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Tonby

Ta en titt på denne dåpen 5 søndag i fasten. Det står ikke navn på barnet, men moren heter Anne Olsdtr Fodstad og faren Josep Andersen Svenske Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gry Axelsen

Tusen takk for hjelpen Ann - Mary, det kan se ut til at jeg trenger den :o) for Anders Johansen Kopperstad er ei skikkelig nøtt.Den eneste Ole Fodstad jeg fant som mulig far til Anne Olsdatter Fodstad var denneDøbt d. 6. Aug. Ole Lars. Fodstads uEchte p.b. E: En fadder er innført i kirkeboken. Abs. publ. d. 11 Desembr opplyser følgende: Karj Pedersd. Jøranset besovit af Soldat Ole Lars. Blaavarp.Men så er spørsmålet om Josep kan bli til Johan. Det er vel heller tvilsomt.Jeg fant en Ole Andersen Svencherud gift med Kirsti Henricsdatter i 1709Og Hans Berg gift med Anne Hansdatter Vangen. Denne Anne Hansdatter Vangen er datter av Hans Monsen Tolokken og Gissche Jeremiasdatter.Hans Berg og Anne Hansdatter Vangen får en sønn Ole Hansen Berg. Barnebarnet til Ander Johansen Kobberstad gifter seg i Molde med Tollbetjent Johan Jeremiassen Berg, så det kan jo være en tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.