Gå til innhold
Arkivverket

[#56129] Kværvær, S.Trøndelag ca 1845


Gjest Torill Solvang
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Solvang

Jeg leter etter en Peder Hansen Tangen f. ca 1845 I Kværnvær.Hans foreldre skal være Hans Pedersen f ca 1788 fra Fron og Kjersti Ingebretsdatter fra Oppdal. Bøkene fra Kværnvær/ Hitra er veldig utydelige.Er det noen som kjenner til disse? Vennlig hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Dette er vel Peder Hansen i folketellingen 1865 for Hitra. Her står det at han er født i Hevne [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=11&filnamn=f61617&gardpostnr=995&personpostnr=6880&merk=6880#ovre>LenkeDa er kanskje dette dåpen i Hemne (nr. 70) LenkeSøsteren Marie ble døpt der i 1842 (nr. 30, helt nederst)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Blant døpte i Oppdal finner jeg et uekte barn, Ingebrigt, i 1828. Hans foreldre er Hans Pedersen Næs, Hemne, og Christine Ingebrigtsdatter Ørstad LenkeDa Peder Hansen ble døpt i Hemne i 1844, bodde faren, Hans Pedersen, på Næs. Og den Ingebrigt jeg har funnet, ble døpt i Oppdal, som var fødestedet til Peder Hansens mor (jf. Ovenfor: Folketellingen 1865 for Hitra).Kan det være de samme folkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

I 1875 finner jeg Hans Pedersen som enkemann og føderådsmann på Forsnes, Hitra [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=38&filnamn=f71617&gardpostnr=508&personpostnr=3654#nedre>Lenke Han bor sammen med Jens Tørrisen som er gift med Johanne Hansdatter, f. 1838 i Hemne.Her i 1865 ser jeg forresten at Hans Pedersen bor på Forsnes og at datteren Johanne var tjenestejente hos enkemannen Jens Tørrisen Lenke Her er dåpen til Johanna Hansdatter i Hemne. Hun er datter av Hans Pedersen og Christi Ingebrigtsdatter Næs (nr. 3)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torill Solvang

Tusen takk, Grethe! De har fått en del barn, og jeg har funnet noen av dem, så de har tydeligvis giftet seg,da de jeg har funnet var ektefødt.Jeg prøver å se igjennom ekteskap i Oppdal for å se om de giftet seg der. Hilsen Torill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.