Gå til innhold
Arkivverket

[#56131] Avskrift av kirkebøker fra Gran


Gjest Øystein Brennseter
 Del

Recommended Posts

Gjest Øystein Brennseter

Jeg har skrevet av døde og begravde i Gran fra 1733-1879. Alt sammen er samlet i ei Excel-fil. Dataene er ikke korrekturlest så feil kan forekomme. Til gjengjeld tilbys dataene gratis til de som legger igjen epostadressen sin.Jeg innså fort at dette ble et nokså omfattende arbeid. For å komme gjennom alt sammen valgte jeg derfor å kun registrere personer som var 16 år og eldre, dvs. personer som kan ha fått barn. Det ble likevel ca 9600 navn.Det gjenstår ei kirkebok fra 1707-1732. Denne er ikke sortert og så vanskelig å lese at det får bli en jobb for ekspertene. Jeg antar det kan dreie seg om ca 1500 navn, så det er en overkommelig jobb for en som kan lese slikt.mvh Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anita Henriksen

Oj, så flott tilbud da! Dette vil jeg ha stor glede og nytte av. På forhånd takk :-)anitakristin_krøllalfa.hotmail.comMvh Anita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Øystein Brennseter

Hei.Jeg prøver å sende mail til alle som vil ha, men jeg har problemer med nr. 5. Er adressen rett skrevet? Send meg evt. en mail på oysteinbr@yahoo.no så kan jeg svare på den.mvh Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Børre Bekkelien

Ja, jeg vil også veldig gjerne ha denne Excel-filen. Korrektur kan vi jo lese når vi kontrollerer mot kirkeboka.Min e-post er: bbek krøllalfa broadpark punktum no mvh. Børre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge R. Naess

Jeg sier som de andre:Ja takk, jeg er meget interessert! Flott gjort å tilby slikt til andre! I dette distriktet har jeg fremdeles mye ugjort arbeide. Min adresse: helge.naess2@blueyonder.co.uk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsten Marie Holterud

Du får nok litt av en jobb! Jeg vil gjerne ha dette, Øystein og mange takk.kirsten punktum holterud krøllalfa smartcall punktum no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Jeg melder meg gjerne på her Øystein. For en jobb du må ha hatt med dette. Jeg er meget interessert. Min e mail: alenehagen@hotmail.com Hilsen Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathe Tove Røed

Håper ikke du har gått lei enda - jeg vil fryktelig gjerne få tilgang til dette. (Klør det høyt oppe på ryggen din, tro?) kathetoveroed@hotmail.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell H Myhre

Nok et ''ja takk''Øystein ! kmyhre1@hotmail.comLITT ''vemodig'' er det å skulle opplyse at dette arbeidet er foretatt lokalt på Hadeland allerede for flere år siden .. .. men for å omskrive ''Pompel & Pilt'' aldri så lite .. ''det er bedre med to transkribsjonsprosjekter enn intet transkribsjonsprosjekt'' .. .. :-))Mvh. Kjell M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heljar Westlie

Viser til nr. 19 I lys av denne opplysningen, så er det merkelig at matierialet ikke tidligere er gjort tilgjengelig. Dobbeltarbeid er bestandig unødvendig.Øystein har gjort en kjempejobb på eget iniativ, ALL HONNØR, mens andre har sittet på samme materiale i årevis uten å publisere.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjell H Myhre

Heljar i Polen - jeg synes du med fordel kunne unnlate å uttale deg om forhold du strengt tatt ikke har kunnskap om !Det aktuelle materialet er transkribert i regi av Vestoppland Slektshistorielag avd. Hadeland, som et ledd i det omfattende arbeidet med digitalisering av Hadelands kirkebøker. Dette materialet er, etter hvert som det er korrekturlest to ganger og konvertert til formålstjenelig filformat, publisert her på ''Digitalarkivet''. Arbeidet med kvalitetssikringen av materialet det i denne spesielle forbindelse er snakk om er enda ikke ferdigstillet. Jeg henstiller til at også du avventer dette arbeidet, innen materialet tilgjengeliggjøres !Kjell H Myhre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei Øystein :o)Jeg vil gjerne få benytte meg av ditt tilbud jeg også. Fantastisk at du har gjort dette. rig-mor(snabel a)online(puntum)noMange hilsener og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.