Gå til innhold
Arkivverket

[#56135] Ole Arnesen Skåre og Olloug Olsdatter Hveberg viet 23 okt 1764 i Grue.


Gjest Guro Reinhart
 Del

Recommended Posts

Gjest Guro Reinhart

Kjenner noen til hvem Oloug Olsdatter Hveberg var datter av? Jeg trodde hun var født rundt 1738, og datter av Ole Rasmussen Hveberg og Marte Tostensdatter fra Nes. Imidlertid finner jeg henne verken døpt eller konfirmert i Grue. Øverst på venstre side: LenkeHar også sjekket faddere ved Ole og Ollogs barns dåp - hvor Peder Olsen Hveberg er en - han er sønn av Ole Rasmussen og Marte Tostensdatter på Hveberg. Kan noen hjelpe,tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen! Godt nytt år!Vet ikke om denne kilden kan være noe hjelp?Her er nevnt en Ole Rasmussen på Hveberg i Grue, som du ser: LenkeSkal kikke litt for å se om jeg kan finne andre kilder.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Jeg lurer på om det fortsatt kan være slektninger av Olloug her på Gården i 1801, det er mye navnlikhar her? LenkeSkal fortsaette leting. Kommer tilbake om jeg finner noe av interesse.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Ved et foreldresøk på Fam.s. IGI fant jeg Peder Olsen f. ca 1725 , Hveberg, Grue av foreldrepar Ole Rasmussen og Marte Tosternsdatter: LenkeI tillegg fant jeg også Cathrine f. 1723,Margrethe f. 1724og Ole f. 1727.Kirkeboka med de kronologiske listene var ikke enkle å lese, så der fant jeg ikke Olloug døpt 1738 i første omgang.Likevel kan vi godt ha oversett hennes dåp i alt innføringene der.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Guro Reinhart

Takk igjen Gunn.Nå har jeg trålet kirkeboken både før og etter Peder, som er den yngste - samt mellom de andre barna til Ole Rasmussen og Marte Tostensdatter, uten hell. Begynner å lure på om hun var utenbygdsfra og tjente på Hveberg?Første datteren til Ole Arnesen og Oloug het Anne og datter nummer 2 Marte. Oles mor er Mari, mens Marthe passer jo hvis Oloug er datter på Hveberg. Jeg får fortsette å lete litt til.Hilsen Guro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Sollien

Hei Guro! Den Olaug Olsdatter som er på Hveberg i 1751 når hun ble konfirmert kan være hun som ble f. 1734 Hokåsen. Hennes foreldre var Ole Larsen og Ingri Eriksd. Olaugs søsken, Gunild, Erik, Kari, Berithe (Berthe)og 2 ganger Lars. Mvh. Finn Sollien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.