Gå til innhold
Arkivverket

[#56144] Nedre Eiker/Haug Søker etterslekt etter Emil Mattson og Hansine Pedersen


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Anders Emil Mattson var født i Sverige i 1863.Hans Hustru Hansine Pedersen var født i Nedre Eiker i 1872.De ble gift i Nedre Eiker/Haug i 1899.Jeg søker etterslekt etter dette ekteparet og har føgende barn registrert alle født i Nedre Eiker/ Haug1.Albert Martinius Matsson f. 1. desember 19002.Hans Matsson f.12.desember 19023.Hjørdis Alvilde Matsson f. 28. oktober 19044.Gunnar Fritjof Holm Matsson f. 3.april 19105.Hans Eugen Matsson f. 5. desember 1912 .Det skal være flere barn også.Takknemlig for all hjelp til å finne igjen etterslekt etter disse 5 barnamvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg er frimodig og løfter dette tema opp igjen i håp om hjelp.Dersom du ønsker min e-post spå er den janfjohansen@msn.comMvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Hole

Hei Jan Frode,Jeg har fulgt med på Køhlersaken og sett de diskusjonene du har hatt der. Nå synes jeg du atter går over streken.Påstanden 'Det skal være flere barn også' får meg til å se rødt.Du vet så inderlig godt at Emil og Hansine også hadde sønnen Sigurd Henning, som ble kjent som en av de to lensmannmorderne fra Ringerike i 1926.Jeg kan ikke se hvilken nytte du har av å finne etterslekten etter søsknene hans, Det lille jeg vet har jeg i allefall ikke tenkt å røpe.Mvh Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary-Ann Eide

Til Arnt Hole!Jeg syns du kunne spart deg for denne meldingen! At det er ting som får deg til å se'rødt'og kalle folk for å gå over streken er litt i drøyeste laget,dette kunne du holdt for deg sjøl! Du skriver også: Jeg kan ikke se hvilken nytte du har av å finne etterslekten etter søsknene hans, Det lille jeg vet har jeg i allefall ikke tenkt å røpe.Dette er for min del noe du kunne spart deg for! Selv trudde jeg dette forumet her var åpent for å få hjelp, og ikke for å bli hengt ut på en eller annen måte Syns folk burde tenke seg om,og heller holde ting for seg sjøl! Bra at'IKKE'alle er like!!!! Hva sier alle dere andre om slik oppførsel??? Skal slik fårekomme på forumet? Dette er jo ren mobbing/trakasering i mine øyne!MVH Mary-Ann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

Eg for min del tykkjer faktisk meldinga til Arnt er oppklarande, kanskje litt krasst formulert, men nyttig like vel.Det eg har tenkt å skrive no, kunne/burde eg like gjerne skrive i ein epost direkte til Jan Frode, men eg vel å gjere det offentleg likevel, fordi eg kanskje ikkje er den einaste som tenkjer som eg gjer -Eg som har følgt med her over fleire år, veit at du Jan Frode har mange ulike prosjekt gåande. Eg veit også at du har gitt god hjelp til mange i enkeltsaker.Eg ville derfor sett stor pris på om du knytte spørsmåla dine til dei sakene dei gjeld (her t.d. 'i forbindelse med arbeidet med lensmannsmordet' --).Stiller du spørsmål for å hjelpe ein person til å finne ut av avdød eller nolevande slekt, kan eg gjerne hjelpe deg med opplysningar, men større saker vil eg vurdere nøye frå sak til sak om eg har lyst å hjelpe til med noko. Denne saka ser eg t.d. ingen grunn til å bidra til når Arnt no har opplyst om samanhengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg ber her om hjelp-men det jeg får er kjeft.Hva er det jeg gjør galt siden det er så mange som er etter meg?Hva i alle dager har Køhler-saken med dette å gjøre ?Arnt: Du trenger ikke røpe noe for meg. Før eller siden får jeg sikkert hjelp av noen som gjør det av velvilje.Hva i all verden har du med mitt arbeid å gjøre når du ikke engang kan bidra med noe i denne tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Aase, hva er dette for noe? Dersom du ikke ønsker å bidra vel hvorfor legge inn dette.Det må da stå fritt i å forske en hvilken som helst slekt i dette landet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

La på plass forrige innlegg litt for raskt - skulle ta med dette og:Det som provoserer Arnt Hole er at du ikkje legg fram alle opplysningane du har, og på den måten kan folk som vil hjelpe deg kome til å gjere mykje unødvendig arbeid for å grave fram opplysningar du allereie kjenner. Eg forstår godt at han blir provosert av det, særleg fordi det på langt nær er fyrste gongen det skjer.Eg håpar du tek dette til deg som den konstruktive kritikken det er meint å vere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aase R Sæther

(8) - sjølvsagt kan du forske på det du vil, men når det som i utgangspunktet ser ut som eit enkeltståande spørsmål om ei etterslekt viser seg å vere ei brikke i ei større sak som ikkje alle tykkjer det er problemfritt at du arbeider med, tykkjer eg det er grunn til å kome med ei innvending.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Jan Frode: Du opplyser i en annen debatt at du fikk dommen over lensmannsmordene tilsendt i sin helhet i 2006. I domsavskriften har du jo fødselsdagen til Henning Sigurd.Enig med de som synes du bør la være å rippe opp i denne saken. Henning Sigurd byttet jo identitet for å skåne skåne seg og sin nærmeste familie.Sjøl om det ikke er noen heksekunst å spore opp endel etterkommere av hans søsken, synes jeg vi bør holde oss for gode til slikt. Ikke minst her på åpent nett.Hadde jeg vært deg, ville jeg bedt om å få slettet denne debatten. Mvh Ellef.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Det handler om å spille med åpne kort, Jan Frode. Det er ikke vanskeligere enn det.Jeg skjønner godt at Arnt ble provosert over at du i innlegg nummer 1 ikke ga til kjenne at du faktisk visste navnet på et barn til av dette paret. Det var rett og slett ikke ærlig av deg.Vi som har fulgt med på forumet her en tid vet jo at du er interessert i 'lensmannsmorderne'. Det er jo greit nok.Hadde du spilt med åpne kort, fortalt det du visste, og gitt til kjenne at din etterlysning handlet om din interesse for lensmannsmordene, så tror jeg hverken Arnt eller jeg hadde latt oss provosere.Når agendaen er skjult, blir konflikten ofte åpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Jeg ønsker ikke blande Henning Sigurd Madsen inn i denne tråden.Det er etterslekten til overnevnte barn jeg søker først og fremst.Lensmannsmordene er en sak for seg,etterslekt etter foreldrene er det dete handler om ,dette har ikke jeg nevnt i denne debatten , g hadde det ikke blitt opplyst av Arnt at Henning Sigurd Madsen var i samme familie så hadde vi sluppet å blande kortene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Kjenner noen til etterslekten til overnevnte barn av Emil Mattson og Hansine Pedersen (Fredriksdatter) ?janfjohansen@msn.commvhJan Frode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Lunde

Til Mary-Ann (4):Du spør 'Hva sier alle dere andre om slik oppførsel???'. Jeg synes ikke at innlegg (3) inneholder noe som kan sies å være trakassering eller mobbing. Det må være lov å si ifra at man synes noen går over streken - det samme gjør faktisk du.Og jeg er glad for å få vite bakgrunnen for spørsmålet i (1), dette burde Jan Frode ha fortalt oss selv. Det er faktisk et spørsmål om nålevende personer, og trolig personer som IKKE ønsker at opplysninger blir gitt. Da hjelper det ikke at det blir oppgitt en email-adresse. Før man svarer på slike spørsmål bør man vite hva opplysningene skal brukes til.Jeg synes også at tråden burde slettes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Med hvilken rett skal man slette denne tråden.Det er ikke jeg som har brakt Henning Sigurd Mattson på banen i debatten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Lunde

De fleste som etterlyser nålevende her i debattene gjør det for å finne ut av sin egen familie/slekt. Det synes jeg er greit nok, bare ikke informasjonen legges ut her.Å spørre på forumet etter nålevende slektninger av en forbryter synes jeg er mildest talt smakløst, uansett om du nevner forbryterens navn eller ikke. Hva i all verden skal du med opplysningene? Det er én ting å lete opp omstendighetene rundt en forbrytelse, og en helt annen ting å lete fram forbryterens familie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jens Petter Nielsen

Til Mary-Ann (4):Arnt Hole er vel i sin fulle rett til å reagere på Jan Frode Johansens spørsmål, så lenge sistnevnte er for feig til å spørre etter det han egentlig er ute etter! Denne familien kan vel neppe ha noen interesse for ham, hvis den ikke skal settes i sammenheng med en av de to lensmannsmorderne! Eller synes du det er ålreit, at folk seiler under falskt flagg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ellef Ellefsen

Jan Frode:Som den dyktige slektsgranskeren du ellers er, burde du ha opplyst at samme ettelysning også er lagt inn på et annet nettsted. LenkeMvh Ellef.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Ålreit så sier vi det da.Etter ønske fra meddebattanter ber jeg Redktøren slette tråden og all info på denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.