Gå til innhold
Arkivverket

[#56154] Findes der et register for grav lagte personer i Fet, Akershus


Gjest Bente Dyrstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Bente Dyrstad

HejsaJeg ved ikke om der er regler i Norge for informationer om gravlagte i 1935 og frem.Men hvis nogen har lyst eller mulighed for at finde en Carl (Karl) Andersen bosiddende Brakken, død ca 1935 ifl.familie, og hans hustru Hanna Regine, vil jeg bive meget glad.Carl er fra 1866 og Hanna er fra 1864

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Dyrstad

Er forsøgt og finder ikke personerne.Jeg ved ikke hvor meget der lige fra det område. Så jeg håber en kan hjælpe mig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Dyrstad

Hejsa for at der ikke skal være nogle misforstålser, så søger jeg ikke noget på familien, jeg har det hele.undtagen deres korrekte dødsdatoer.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei Bente :o)Jeg tenkte det kanskje var smart å legge ut linken til familien i FT 1900, men jeg ser jo at den har forandret seg. Merkelig. Det har skjedd før også, at det kommer opp noe helt annet enn hva jeg har kopiert.Det er ikke kirkebøker over døde i Fet 1935 enda, men du kunne kanskje kontakte menigheten/kirken og høre om de kunne være behjelpelig med å se etter for deg.Mange hilsener og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dag Hofsødegård

Det er ikke noen gård i Fet som heter Brakken. Brakken som det refereres til i FT-1900 er Lensebrakka, Sootbrakka, Vilbergbrakka og også kalt Gulbrakka. Dette er en arbeiderbrakka for de som arbeidet på lensene. Det var 9 leiligheter i huset. Huset nesten under Fetsund bru. Noe info om huset: LenkeDagH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Dyrstad

HejsaJeg ved godt at det hed Lensebrakke, og blev kaldt Brakken. Men der står Brakken i FT 1900 og ved forlovere og faddere står de omtalt som boende på Brakken.Men hvem skal man kontakte for at få oplysninger om disse personer. Jeg sidder i Danmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Jeg har gjort en forespørsel for deg Bente, og venter på en tilbakemelding i løpet av formiddagen. Får håpe det blir noe positivt :o)Med vennlig hilsen og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rigmor Waler Iversen

Hei igjen Bente :o)Carl Andersen født 3.april 1866, døde 11.juni 1935 Fet, Akershus, og hadde da bopel Brakka. Hanna Regine Andersen født 9.november 1864, døde 26.april 1941 Fet.De ligger begravet på Fet kirkegård, rad nr. 6, plass nr. 1. Her ligger også deres yngste sønn Hans Andersen født 2.desember 1896, død 24.august 1977 (plass nr.2)Hans Andersen har en sønn som idag fester for graven til faren Hans. Menighetskontoret hadde ringt ham og spurt om de fikk lov å oppgi hans telefonnummer, hvis du ønsket kontakt, så det har jeg her foran meg nå. Han har visst mange opplysninger.Mange hilsener og *Smil* fra Rigmor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bente Dyrstad

Hej RigmorDu er bare dagens helt, tusind tak for hjælpen.Jeg vil da meget gerne i kontakt med familien i Fet.mail erdyrstad@pc.dkrigtig mange smil fra Bente

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.