Gå til innhold
Arkivverket

[#56160] Ole Nielsen og Kirsten Olsdatter - Vang/Furnes


Gjest Bengt E. Vesthagen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bengt E. Vesthagen

Takk for den. Det kan se ut som om løsningen ligger her. Men jeg trenger hjelp til fullsteng tyding av teksten.MVH Bengt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asbjørn Røsbak

Moderen Pigen Oliv Olsdr Gutteberg Ejne angav till Barnefader Enkemand Ole Niels i Tjeneste paa Stor Hubred kommen fra Leuthen, hans 1ste og hendes 2det Lejermaal,hendes 1ste den 29 Janu i 1815. Så Hubred er iallfall nærliggende å lete videre bakover på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt E. Vesthagen

Hei Asbjøtn. Du har nok truffet spikeren på hode når det gjelder Ole Nielsens første kone. (Oliv Christophersdatter) Trolig er det hun som dør her i 1818 og det passer jo bra, da Ole gifter seg opp igjen i 1820. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9051&idx_id=9051&uid=ny&idx_side=-36>LenkeDet er nevn at Ole kommer fra Løten (7) og da er det vel denne det er snakk om:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asbjørn Røsbak

Hei Bengt! Jeg finner disse to i Vang bygdebok under Dørumseie og der står det nevnt første barnet Anne født i 1812 på Lille Dørumseie. Ut fra det finner jeg de som gift 3.7.1812, nr 6 fra toppen av side 767 Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.