Gå til innhold
Arkivverket

[#56165] Kirkeboker for Holmstad, Hadsel


Gjest Torhild Shirley
 Del

Recommended Posts

Gjest Torhild Shirley

Jeg soker etter slektninger fodt paa Holmstad i Kirkeboker i Hadsel men uten suksess. Vet noen om hvilke kirkeboker jeg trenger aa lete i for aa finne daap osv fra Holmstad kirke?Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torhild Shirley

Oldefar er Elliot Peder Bernhard Eilertsen født 19 april 1886 på Holmstad. Hans søster Alma Helene Edvardsen var født den 16 mai 1891 på Holmstad. Faren er Edvard Christian Eilertsen, mor Petra Amalie Larsdatter Oldemor er Petra Joakime Korneliussen føst 7 april 1891 også i Hadsel er jeg blitt fortalt. Far er Cornelius Nikkolai Eilertsen (broren til Edvard Christian Eilertsen), mor er Maren Aronsdatter.Takk for all hjelp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Jeg ser Pål har satt deg på sporet. Da oppdager du nok at slekta ikke hører til på gården Holmsnes, men på Holmstad i Eidsfjorden. Den er omtalt i del 3 av gårds- og slektshistoria for Sortland (det meste av Eidsfjorden blei overført til Sortland i 1964). Eliot og Petra med barn brukte forøvrig Ørnhaug som slektsnavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torhild Shirley

Takk for all hjelp på oldefars slekt. Nå gjelder det bare å finne oldemors fødsel. Hun er Petra Joakime Korneliussen født 7 april 1891. Som tidligere nevnt er hun søskenbarn til oldefar og man skulle tro at de vokste opp nært hverandre, men jeg har ikke vært i stand til å finne henne i kirkebøkene for Hadsel. Hvis noen av dere har noen forslag om hvor jeg skal lete, er jeg takknemlig for all info.Takk så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torhild Shirley

Johan, du har rett om Ørnhaug - de bodde i et bitte lite hus på ørnhaugen og valgte derfor å skifte etternavn. Dette navnet er fremdeles i bruk blandt deres etterkommere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan I. Borgos

Petra var født på Holmstadstranda, yngste datter av Kornelius Nikolai Eilertsen (eldste sønn av Eilert og Gurianna) og Maren Aronsdtr (hun var født i Lødingen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål W. Martinussen

Se innlegg nr. 7. Dåpen til Petra Joakime finner du på samme side som Alma Helene. Alma er nr. 13 og Petra nr. 16. Dette er kirkebok for Eidsfjord 1882-1902

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torhild Shirley

Tusen, tusen takk - dere er helt suverene! Kan ikke forstaa at jeg ikke har funnet det foer, men vet at jeg har lett uten hell. Naa kan jeg fortsette og jeg er kjempe spent. Takk igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.