Gå til innhold
Arkivverket

[#56169] Rette mor og far til Mari Nielsdatter i Faaberg


Gjest Jan Ove Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Ove Olsen

Jeg søker rett mor og far til Mari Nielsdatter født i Faaberg i Oppland 3 april 1814, og hennes mor og far bor på den tiden på Lysgaard, men desverre er det to som heter Niels der på den tiden, og da det ikke står noe navn på moren, så har jeg to valg og det er Maria og Ingebor, så nå håper jeg at noen vet mere om disse, da kirkeboka ikke kan gi meg noe svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bengt E. Vesthagen

Trolige er det Mari som gifter seg her. (nr 25) LenkeForeldren er ikke nevnt. De er heller ikke nevnt ved hennes konfirmasjon.MVH bengt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Fra databasen: Niels Andersen Lysgård og Maria (Fridrichsdt.) fikk barn 1798-1809 hvor morens navn er nevt.Niels Lysgård og Ingebor fikk 1 barn,Marthe i 1811.Niels Lysgård fikk 2 barn Mari 1814 og Lars 1817.Kanskje det er mulig å finne ut noe via fadderne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Ove Olsen

Jeg takker for svarene, men desverre hjelper det ikke da det er kjente opplysninger som kommer. For det er rette mor og far til Mari jeg søker og der er det 2 altenativer for på Lysgaard i Faaberg i 1814 er det to som heter Niels, og det er Niels Andersen og Mari Fridrichsdatter pluss Niels Michelsen og Ingebor Larsdatter, så hva heter moren?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Trosdahl

HeiI de scannede kirkebøker for Fåberg for 1829 er Mari oppført som konfirmant 14.juni 1829. Som far er det oppgitt Niels Andersen Lysgaard. Så foreldrene til Mari er nok Niels Andersen og Maria Fredriksdatter. Maria er født Ane Maria og datter av Mathias Frederich Barth og Christine/Christense Margrete Olsdatter Brubakken. Christine er min 3.tippoldemor.Randi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Ove Olsen

Hei Randi Jeg ser ingen plass at faren heter Andersen, så jeg mener at det er Niels og Ingebor som er foreldrene, for Mari har brukt Ingebor på et av sine barn, noe som er vanelig på den tiden. Og den Maria som er gift med Niels mener jeg kommer fra Ringsaker og er født i 1772.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.