Gå til innhold
Arkivverket

[#56190] Johan Friderich Schlütter`s foreldre


Gjest Finn Bratland
 Del

Recommended Posts

Gjest Finn Bratland

Johan Schlütter finner jeg som fadder i en dåp 22 des 1762 og en dåp 3 jan 1764 begge i Stavanger Domkirke .Han giftet seg mars 1767 med Kristine Pedersdtr.Kiøge . Kristine døde alt i april 1767.Johan giftet seg opp igjen 6 april 1769 med Ædel Lovisa Wiborg . Begge vielsene var i Stavanger Domkirke .Johan ble far til: Johan Henrich født 13 april 1767,død samme år. mor Kristine.Med Ædel Lovisa fikk han : Ole Wiborg født 1769 Johan Henrich født 1770 død 1771 Johan Henrich født 1772 Georg Christian født 3 november 1775 død i Bergen 1807Samtlige døpt i Stavanger Domkirke.Johan Friderich døde i Egersund 20 juli 1781 37 år. Ædel Lovisa døde i Egersund 28 mars 1791.Foreldrene til Ædel Lovisa kjenner jeg. Men foreldrene til Johan Friderich vet jeg ingenting om og ikke vet jeg hvor han er født.Etter alderen ved død skulle han være født ca.1744. I såfall skulle han være ca.18 år første gang han var fadder.Er der noen som vet hvem som var hans foreldre eller hvor han kom fra?Se og tema 10219Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Bratland

Jeg regnet med at siden Johan Friderich Schlütter og Ædel Lovise Wiborg gav navnet Johan Henrik til 3 av sine barn,så var det kanskje far eller farfar til Johan Friderich som hadde dette navnet.Men jeg fant bare en med dette navn , men han kunne det ikke være.Se tema 17219.Finn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.